Alla inlägg den 2 april 2013

Av Beatrice F Wik - 2 april 2013 21:45


Vad jag älskar att bo i lägenhet! :-)

Nu byter vi snart, inom samma bolag. Gabbe och jag gick dit, till nya, idag och tittade när de renoverade; två karlar som målade om bad oss välja tapeter, så det ska vi göra tills på torsdag.

När man fick barn var det där så kul; att bygga bo, liksom. Måla, lägga golv och allt det där. Nu är barnen stora och äktenskapet sprucket. Då riktigt njuter man när man bara kan komma dit och tala om hur man vill ha det. Jag är i den fas i livet då jag njuter av att rensa, skala bort så mycket som någonsin är möjligt. Byta ut gräsplätten på baksidan mot en balkong. Där kan jag odla mina plantor, men slipper tänka på att klippa gräs. Lyckligtvis har vi egen ingång. Skönt för katterna- och skönt att slippa trapphus. Göra oss av med några dyra kvadratmeter som bara står oanvända ock kostar massa pengar. Känns mycket bra! :)

Kanske kommer jag in i en ny fas igen någon gång i livet, då jag åter vill expandera eller vad man ska kalla det. Skaffa mer och mer, större och större. Tror förvisso knappast det; nu har jag gjort det där med villa och volvo, jag har både gift mig och skilt mig. Och jag trivs mycket bra med att leva ensam. Frihet.

"Freedom's just another word for nothing left to loose" skrev Kris Kristofferson (tror jag).

Jag anser att han har fel.

Att vara obunden kan vara alldeles alldeles underbart.  

Ingen mans kvinna.

(Jag lyder bara under Gud, hihi...)  =) 

Och att mista sin frihet är väl ändå tungt, om något?

Puh för att gifta om sig och skaffa nya ungar... fattar inte hur de orkar, som får flera kullar...

Men men. Man vet ju aldrig. Jag tar en dag i taget och den som lever får se vad som händer och fötter.

Just nu är jag i alla fall glad och nöjd.   

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards