Alla inlägg den 3 april 2013

Av Beatrice F Wik - 3 april 2013 18:13

Bild: När jag går förbi folk så börjar dom reta mig även snacka massa skit om mig pågrund av mina armar som har förstörts helt o hållet. Det gör så ont att kolla på dom. Jag kan inte ens visa mina händer/armar utan folk börjar hålla på, Jag kan inte rå för att jag lider av en sjukdom som har förstört mina armar kan jag det ? NEJ det kan jag inte. Det är förjävligt att folk retar en person som lider av en handikapps sjukdom. Jag lider av en sjukdom som jag inte kan snacka om då jag skämms för mkt. Jag har alltid gått i munjacka / Långtröjor för dölja detta tillomed när det var sommar! Jag mår piss över detta och jag vill inte skriva detta eller visa detta men nu är det nog, Folk har börjat göra saker mot mig som påminner mig om misshandeln och min sjukdom. Jag önskade att jag hadde ett normalt liv utan nått som jag kommer få leva med i mitt hela liv. När jag kollar mig i spegeln så börjar jag nästan gråta.. önskade att mitt liv var annorlundare. Snälla börja inte reta mig för detta klarar inte av det mer.Dela & Gilla bilden  om du tycker att mobbning ska få sin slut.Folk ska inte behöva bli retade eller mobbade pågrund av sin sjukdom eller fel. Jag skämms för vara en människa. Visa att du är en ärlig människa och inte en falsk.

En tjej jag inte känner lade ut denna bild för att vädja om att folk skulle sluta mobba henne, för jobbiga eksem hon har på armarna- hon klär sig därför aldrig i annat än munkjacka och mår jättedåligt över hela situationen.


Personligen har jag eksem som påminner om dessa (inte riktigt lika illa dock)- emellanåt, på armar och nacke-axlar. De bröt ut vid extrem stress och återkommer vid minsta stressituation, skitdrygt. Själv gömmer jag dem däremot aldrig, trots att de är hemska. Jag har nämligen inte bett om dessa eksem och rår inte för att de finns där. Kunde jag, skulle jag ta bort dem.


Så dra på dig något kortärmat om det blir varmt nu när våren kommer- och gå med stolthet!!!

Det är ju den som beter sig illa som har problem!!!


Man rår inte för hur man ser ut vare sig men är lång eller kort, prickig eller tjock (tro mig- de flesta som är överviktiga försöker nog så gott de kan att bli normalviktiga) eller kanske lila eller grön.


Låt var och en se ut som de gör- problemet ligger inte hos personen som ser ut på ett visst sätt- utan hos Dig, som inte kan acceptera det!!!




Av Beatrice F Wik - 3 april 2013 06:45


Försöker tänka ut ett ämne som jag ska skriva min uppsats om i svenska.

Vad svårt... Det måste ju vara något jag brinner för- då går allt så mycket enklare. Jag bad min högt ärade och mycket omtyckte före detta lärarstudent om tips (han är fotfarande student). Jag har inte läst på 15 år, sa jag... Hualigen... Hur ska detta gå?

"Uppsatsen skriver sig själv. Du ska tycka det är roligt" svarade han.

Mycket klokt.


Då mindes jag plötsligt hur otroligt kul vi hade som lärarteam, han och jag. Klickade verkligen- det händer inte så ofta det där, men ibland har man tur och finner en liten diamant. Vi var lika djupa; kunde diskutera politik, filosofi och livsåskådningsfrågor, samtidigt som vi båda var (är!!!) lika galna- det slog totalt över ibland och vi kunde bara skratta ihjäl oss, hur fånigt som helst. Ju tyngre livet är- desto tramsigare måste man vara mellan det seriösa- för att få balans! :)Han var lärarkandidat hos mig under en tid då jag hade ett tilläflligt mycket tufft schema, då jag under ett par månader tog över en kurs och några av min kollegas klasser, samtidigt som jag hade kvar mina egna. Det var jobbigt men otroligt kul! Vi läste och läste (kandidaten och jag), undervisade och undervisade- och undervisade ännu mer och SKRATTADE mellan varven; det blev så galet, så det var tamejtusan inte sant ibland!!!


Jag älskar verkligen den typen av människor som har BÅDA sidor; dels den seriösa, djupa, grubblande men också den där crazy, knäppa, lättsamma. Helst ska det bli lite lagom galet emellanåt. DET i kombination är klockrent.

Ja, tycker jag då, men alla är vi ju olika... Slog mig just att man nog dras till människor som påminner om en själv. Så lustigt... här sitter jag och beskriver hur en "klockren" personlighet är (haha- en så'n som är som jag!!!)

Är man som jag, ja då är man enligt mallen, minsann!!! =)

Påminner om när mina barns kusin var liten. Hon är dalkulla och blev förvånad över att jag, som är från Värmland " inte pratade SOM MAN SKA".  

Söt. ;-)


Men som sagt; om Du skulle beskriva en toppenpersonlighet kanske det inte alls skulle låta som jag beskriver det; Alla är ju olika. Du skulle beskriva en som är som Du, hihi!!! :)


I alla fall... Vad jag tappar tråden: Jag ska välja ett ämne för en uppsats i svenska och har ej bestämt mig.

Och Kandidat Mathias kommer att bli en utmärkt lärare. Så det så!!!

(Formad av en Äkta Knäppfia, fast himla klok ändå.)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards