Alla inlägg den 17 april 2013

Av Beatrice F Wik - 17 april 2013 23:11


Idag kommer jag att komma i säng före halv tolv, vilket känns otroligt skönt. ;)

Underbart att ha en lååång natt framför sig.

Jag är ingen mästare på nattsömn. När jag var ung var jag sååå avundsjuk på alla kvällströtta, morgonpigga människor. De har så mycket gratis; när dygnsrythmen helt enkelt stämmer med resten av samhället. Det är så duktigt kvinnligt på något vis, det där... att bli trött på kvällen, vilja sova- och sedan vakna alert och fräsch på morgonen.

Numera har jag accepterat sanningen: Jag kommer aldrig att vakna fräsch som en nyponros. Eller kvittrande göra frukost.

Sur som sill masar jag mig istället upp, efter att mina tre väckarklockor PLUS iPhonen ringt ett antal gånger. Alltid senare än jag EGENTLIGEN vill vara uppe. Men andan i halsen slänger jag fram mat åt katterna, samtidigt som jag assisterar ungarna, eventuellt brygger kaffe som jag dricker i bilen och halvt bedövad av trötthet kränger på mig mina kläder (som jag förhoppningsvis lyckas få på åt rätt håll- kan lika gärna gå iväg med kjolen bak- och fram, två olika örhängen- eller HÖJDEN: en gång har jag kommit till jobbet iklädd två olika stövlar. Det är verkligen inte roligt.)

Grinig, sur och avig.

Men jag piggnar till efter ett tag, och oftast är jag vid liv alldeles lagom i Grums. Jag gillar inte folk som låter helt oskyldiga människor få lida, för att just deras humör inte är på topp- sådan vill man ju inte vara.

Nej, Grinkärringar och Gubbar klarar vi oss alldeles utmärkt utan. Så man får försöka efter bästa förmåga.


Men nu har jag en lång natt framför mig.

Jag hoppas att Du redan sover sött, where ever you are. ;-)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards