Alla inlägg den 2 maj 2013

Av Beatrice F Wik - 2 maj 2013 17:30


Jag bara ÄLSKAR när folk vågar säga det där som andra tänker.

Ni vet "Kejsarens nya kläder": Han går omkring där sprillans naken- men ingen vågar säga det. Man är så rädd att verka dum. Så utbrister plötsligt barnet de där befriande orden, och alla andra vågar också säga vad de tycker. Leende, skrattande. Möjligen lite skamsna över att de inte själva vågade stå för sina åsikter.


Idag kommenterade jag en sak inför en kamrat på jobbet: "Titta där... så pluttinuttigt, så gulligt..." Som man säger, liksom.

"Nej, det tycker jag inte" svarar min kamrat. "Det där är ju enbart fjanterier"


Ååå, vad jag älskar kommentarer som dessa!

Åååå, vad jag egentligen skäms över att jag egentligen tycker så jag med, men jag tramsar bara med. För att man ska det, för att inte stöta sig.


Meeen så jag har funderat jag med: Skäms de inte över alla offentliga gullerier; varför pussa sin älskling på bild- så att alla ska se? Varför inte göra det när det bara är han och jag? Eller när det faller sig bara, så där... istället för att invänta publik?


I Värmland finns det ett ord som heter "jålig". Det betyder att vara tramsig, ungefär.

Folk får göra precis vad de vill.

Men det är befriande med folk som helt burdust och politiskt inkorrekt, kanske, vågar säga : "Uuuu, vad fjantigt!!! Det där är ju bara ett spel för galleriet, ju!"  :)


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards