Alla inlägg den 11 maj 2013

Av Beatrice F Wik - 11 maj 2013 10:00


Vet du om att jag har en fantastisk kropp?

Jag är så stolt över den!


Den är varken lång eller slank och har inte på långa vägar det där som som media försöker inbilla oss kvinnor att vi ska ha för att duga. Jag har ärr efter eksem och och en hel rad av skavanker både här och där. (Jag har till och med olika långa ben; det ena benet är någon centimeter längre än det andra.)

Men jag kan inte låta bli att förundras- och vara stolt över den.


Min kropp har läkt efter både det ena och det andra; kämpat på trots att jag egentligen emellanåt misshandlat den. Den har sagt ifrån med smärta när min själ inte mått bra. Den har skrikit högt att jag ska bryta upp, sakta ner eller förändra mitt sätt att leva.

Min kropp har satt två barn till världen. Den har sprungit långt och den har knatat på i regn och sol. Den har älskat och skrattat, kämpat och burit. Den har alltid velat vidare, kravlat sig fram och velat resa sig upp igen, aldrig någonsin gett upp.


Så våga inte komma hit och påstå att min kropp inte är bra nog för att den inte uppfyller alla påhittade kriterier för hur en kvinnokropp ska eller bör se ut

Det där går jag inte på; min kropp är ju bara helt fantastisk! Exakt så som den är.  :-)


  


---------------------------- ------------------------------- --------------------------------

Jag fann ett liknande inlägg någonstans i en tidskrift, men hittar nu i efterhand tyvärr inte källan- så jag kan inte citera, utan nöjer mig med att låta mig inspireras av vad denna härliga kvinna skrivit apropå kroppsideal- och för det med nöje vidare. På detta sätt.

Av Beatrice F Wik - 11 maj 2013 09:15


... varifrån kraften kom.

 Det finns inte ens på kartan, för mig, att allt det här bara är en slump.

Att allt bara skulle vara en meningslös kamp, utan en djupare mening.

Att livet bara skulle gå ut på allt det där vardagliga (förvisso inte så "bara"...)

Men det är så mycket vi inte förstår, inte kan förklara.

Det är alldeles för vackert, för att inte vara något mer- mer än det vi ser.

Min kristna grundtro har följt mig genom livet, trots att jag inte på något sätt varit högkyrklig.

Och jag blir mer och mer medveten i min tro, allt eftersom åren går.


"DET ÄR I SKYDD AV VARANDRA- SOM VI LEVER"


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards