Direktlänk till inlägg 15 maj 2013

Ständig förlorare mot klockan

Av Beatrice F Wik - 15 maj 2013 20:36


Jag önskar jag var rik.

I så fall skulle jag köpa tid. Jag skulle köpa fem timmar mer på dag, om jag kunde.

Jag skulle klona mig. Jag skulle göra en Bea, som kunde ägna mer tid åt barnen. En mamma som hade mer tid för hushållsarbete. En som jobbade och studerade. Jag skulle lägga ett par timmar om dagen på motion - om jag kunde.

Varför är det så här? Varför måste man hela tiden kämpa så - för att få tiden att räcka till?

Det där kommer aldrig av sig själv- oj, nu har jag en kväll över- att göra ingenting.

Ska jag ta mig en slapparkväll får jag verkligen anstränga mig för att lägga undan saker.

Livet har alltid varit en kamp mot klockorna... och jag vinner aldrig.

Ständig förlorare mot tiden som hastar iväg i ilfart, medan jag springer efter.

Jag vet att jag inte borde sitta här och skriva och samtidigt klaga på tidsbrist, men jag vet också att om jag inte får ta mig tid till saker jag tycker om, kommer jag att bli galen. Ännu mer galen än jag redan är...

 
 
Ingen bild

Hmmm

15 maj 2013 23:38

Jaa...tiden är konstant och räcker inte till, till allt..men ibland så känns det som den stannar och går oerhört långsamt också. Det är då iaf jag inser att skivan hakat upp sig o samma tråkigheter händer igen... och igen..och igen. Men oftast går tiden alldeles för fort och har en tendens att gå fortare o fortare ju äldre vi blir. Så finns det tillfällen som mitt i all denna hets..som blir alldeles underbara..kan vara ett välment ord..ett leende från någon helt obekant...eller en godnatt kram när minstingen lägger sig..eller att få sitta en stund bredvid någon du tycker om och helst vill rymma iväg med, bort från nuet. De är dessa tillfällen det känns att något är gjort på rätt sätt iaf och tiden får ett minnesvärt innehåll. Det finns också mängder av drömmar som vill bli infriade men antar att de flesta blir just drömmar....även om det ofta känns som någon styr med osynliga trådar och drar åt fel håll. Som tur är så är tanken fri..och där finns mycket som ingen.. inte ens prinsessan på ärten rår på..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards