Alla inlägg under maj 2013

Av Beatrice F Wik - 24 maj 2013 23:28

Den svenska sommaren är så vacker.

Jag kan inte minnas att jag har upplevt det här... på många år.

Var har jag varit egentligen?

Skönheten. Den här magiska tiden- mellan hägg och syrén.


Jag har försökt vila idag och kurera mig här hemma.

Träffat nya grannar- på fyra ben. :)


 

Besökte under förra helgen Gustaf Frödings gamla hem: Alsters herrgård. Ligger bara ett par kilometer härifrån.

Snacka om skönhet. Nästan så det gör ont...


 

Nya grannen nr 1: En igelkott.


 

Nya grannnen nr 2: Mitt tonfall fick denna lilla Myyys att springa rätt på mig- matte drog ursäktande bort henne, men hon var så välkmmen .

 

Och mina egna favviskillar: en fyrbent och en tvåbent.

Gabbe & Dagge.

Middag på balkongen- I like. ;-)

Av Beatrice F Wik - 23 maj 2013 22:08


Jag har luftvägsinfektion och vad jag är gör, så börjar jag svettas och blir andfådd. Hela kroppen blir het och öm. Ja, inte sensuellt het eller öm, utan bokstavligen. Så jag gör inte så mycket.

Jag tänker inte heller skriva mycket.

Men lilla Elli vill jag gratulera!!! Hon har blivit nominerad till stipendium i skolan. "Karlstads Bästing"

För mig är Elli bäst, vare sig hon får stipendium i skolan eller inte.

Jag hoppas att du vet, vackra Elinor, att du inte måste vara duktig för att bli älskad.  

 

Av Beatrice F Wik - 22 maj 2013 21:00


Lagen om alltings förjäklighet- när allt som rimligtvis kan gå snett, gör det.

Helt otroligt, hur det kan bli ibland. Som en rad dominobrickor, där den ena brickan välter den andra, som välter hela raden. Och där står man, mitt i röran- och undrar var man ska börja?


Av Beatrice F Wik - 18 maj 2013 23:45

 


Morgonpromenad. Sååå ljuvligt ute nu.


   


Vackra Sotis.



    


Gabbe äter kurdisk soppa.

Det smakade pyton, tyckte jag. Inte Gabbe.



 

Fann en gammal tidning när jag flyttade. 1994. Vilken j-a egokick att vara med i tidningen så där. Fast jag var nog för förvirrad för att fatta det. Bea leker Marilyn Monroe ;-)

Av Beatrice F Wik - 18 maj 2013 15:31


Jag visste att jag spelade rysk roulette. Fastän jag hörde den inre rösten gång på gång: "Du vet vad du har att förlora- vill du ändå gå vidare?" tvekade jag inte. Och priset var högt.

Jag borde ha lyssnat på min intuition som hela tiden sa att något var fel; inte gick rätt till. Jag slog bort mina misstankar, lät mig dras in en behaglig dimma av illusioner. En väv av falskhet och lögner, jag tror knappast ett ord av det du sa var sant. Jag satsade mina kort- och förlorade. Du också. Ingen av oss gick segrande ur spelet. Vi spelade rysk roulette- och ingen av oss vann.


Det spelar ingen roll längre, egentligen. Jag har förlorat mina kort, men byggt upp allt på nytt. Vägen var lång tillbaka. Allt är för länge sedan glömt, men jag påminns ibland. Tittar ner och ser ärren efter såren. Ärren jag alltid kommer att bära med mig. Ärren som talar om att jag överlevde. Ärren som berättar att jag reste mig igen.

Av Beatrice F Wik - 15 maj 2013 20:36


Jag önskar jag var rik.

I så fall skulle jag köpa tid. Jag skulle köpa fem timmar mer på dag, om jag kunde.

Jag skulle klona mig. Jag skulle göra en Bea, som kunde ägna mer tid åt barnen. En mamma som hade mer tid för hushållsarbete. En som jobbade och studerade. Jag skulle lägga ett par timmar om dagen på motion - om jag kunde.

Varför är det så här? Varför måste man hela tiden kämpa så - för att få tiden att räcka till?

Det där kommer aldrig av sig själv- oj, nu har jag en kväll över- att göra ingenting.

Ska jag ta mig en slapparkväll får jag verkligen anstränga mig för att lägga undan saker.

Livet har alltid varit en kamp mot klockorna... och jag vinner aldrig.

Ständig förlorare mot tiden som hastar iväg i ilfart, medan jag springer efter.

Jag vet att jag inte borde sitta här och skriva och samtidigt klaga på tidsbrist, men jag vet också att om jag inte får ta mig tid till saker jag tycker om, kommer jag att bli galen. Ännu mer galen än jag redan är...

Av Beatrice F Wik - 15 maj 2013 16:30


Allt jag lärt mig genom åren kan sammanfattas med några få ord:

"Du kommer över det."

Av Beatrice F Wik - 12 maj 2013 08:15


När jag var liten fick jag lyssna på klassisk musik hemma.

Min pappa berättade om Vivaldi, Bach och Mozart.

Sedan fick jag en massa skivor- som jag lyssnade på i smyg.

(När kompisarna kom hem drog jag på något fränare.=) )

Nu är jag gammal nog att lyssna på precis vad jag vill, utan att kompisarna behöver tycka att jag är töntig.

Jag är t o m så gammal att det inte rör mig så mycket heller, för den delen, om nu kompisarna skulle tycka så.

Det här är en av mina favoriter: Våren av Antonio Vivaldi.

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards