Alla inlägg den 1 juni 2013

Av Beatrice F Wik - 1 juni 2013 20:29

... Lundell.

"Lycklig lycklig"

Av Beatrice F Wik - 1 juni 2013 16:32


Det är jobbigt att bli äldre, eftersom energin avtar.

Alla pratade om det där; när man är 40, orkar man inte lika mycket som när man var 20.

Fats jag har nog inte insett att jag inte är 20. Det hela blev så uppenbart när jag jobbade på en gymnasieskola. Ibland kunde jag känna att vi i personalen, bara lekte våra roller. (Som när man var liten: "Ska vi leka skola?... Jag är fröken... Vad vill du vara?") Vi var ju egentligen som gymnasieeleverna. Skillnaden var bara att det gått några år och vi hade fått lite mer livserfarenhet. Och utbildning då, så klart. För jag lekte ju faktiskt inte skolfröken. Jag ÄR ju lärare. Men det händer  ingen JÄTTEMETAMORFOS bara för att åren går. Så tror man när man är ung. I alla fall trodde jag det.

 Jag är samma tjej. Fast nu kallar de mig kvinna. Jag har lite rynkor och tycker att min kropp är toppenbra. Så tycker kanske inte en 20-åring förvisso. Då ingår det i spelet att man ska tycka att man är lite fet, har det och det felet på kroppen, fast man i själva verket är alldeles amazing.

Men energin är det lite sämre med. Tänk de som har småbarn i min ålder-  Hualigen!!- tycker jag. Jag skulle aldrig kunna ge mina barn, nu i min ålder, all den tid, kraft och energi jag gav dem som småbarn när jag var i 20-30-årsåldern. Det har förändrats.

Det är upp till var och en att göra som man själv vill och känner; det lägger inte jag mig i, fast just jag propagerar- för mina barn- att man inte ska vänta för länge, om man nu får till det- med att bli förälder. Just pga kraften som är som högst när man är ung. Inte FÖR ung då, förvisso. Barn som får barn är väl heller inte så lyckat. Liksom tanter och farbröder som får barn. Vill poängtera, igen, att jag inte bryr mig för fem öre om hur andra väljer att göra. De får leva sina liv bäst de vill. Det här är bara mina, högst personliga åsikter.

 

Här är min dotter och min mycket trevlige svärson.

De har varit ett par ett tag nu.  



Ps... Jag har tillåtelse, från dem båda, att lägga ut bilden. ;-)

Av Beatrice F Wik - 1 juni 2013 07:45

   


I: Dagge vilar.

II: Dagge & Mimmi pluggar geografi. ;-)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards