Alla inlägg den 7 juni 2013

Av Beatrice F Wik - 7 juni 2013 17:08


Usch, vilket aggressivt inlägg jag skrev imorse. En riktig argbigga. När jag läser igenom det nu verkar jag helt osympatisk som person, ju... Åsikter om allt och språkpolis. Jag är inte riktigt så hemsk i verkligheten, men ibland har jag uppenbarligen mina aggressiva stunder. Fast argbiggor är jag gentligen inte så förtjust i.

Och argbiggor är jobbigare än griniga gubbar, av någon anledning. Tur att jag är kvinna. Vilket h-vete att stå ut med dessa hormoner, PMS och hela faderullan, tätt inpå sig. Hade jag varit man hade jag varit homosexuell. Om jag kunnat välja. Män är tjugo gånger enklare än kvinnor att ha att göra med, mig själv som argbigga inräknad.

Jag sov skitdåligt inatt, för övrigt- och det mesta har gått fel idag. Så j-a klantigt att skicka sms till fel person, har gjort det två gånger på bara någon vecka... Det är tur att vi snart får sommarlov så skallen får vila sig lite; uppenbarligen finns det inte mycket kvar där nu..:( Men ont ska den göra... den där tomma bollen. Det är nog stressen som släpper nu, med semester i sikte.


 

Av Beatrice F Wik - 7 juni 2013 08:30


Firade Du Sveriges nationaldag igår?

Den är trevlig, men min familj firar den inte nämnvärt.

Jag är lite konservativ, men ändå inte. Allt traditionsenligt, med kyrklig skolavslutning osv vill jag ha kvar. Det är bara löjligt, tycker jag, att inte låta skolelever gå i kyrkan. Kristen eller inte- det är en del av vårt kulturarv- och det bör bevaras! Vi bör också få vara stolta över vårt svenska kulturarv; över vår flagga osv utan att vara rädda att bli kallade rasister. Låt oss antirasister återevröra den svenska flaggan istället!!! Låt oss antirasister våga stå för att vi är stolta svennar. Jag trycker inte per automatik ner min kurdiska eller min franska väninna bara för att jag är stolt över mina kristna och svenska traditioner. Någon hejd får det väl ändå vara.


Men jag är inte konservativ vad gäller kungafamiljen. Sverige gjorde sig bättre som republik, menar jag.  La Camillas gamle älskare borde gå i pension och ta familjen med sig. Kungafamiljens roll är utspelad. De verkar förvisso trevliga och jag har inget emot dem egentligen. Vill kungen ha utomäktenskapliga affärer rör det mig 0,0 % i ryggen. Likaså om drottningen fyller hela sig med botox, så att hon till slut varken kan le eller prata. Det påverkar inte mitt välbefinnande för fem ynka öre.

 Tycker bara att de borde abdikera nu- och satsa på vettigare jobb. Jag förstår helt enkelt inte rojalism 2013. En man bakom mig i kassakön sa till sin dotter att de minsann måste fira prinsessan Madeleines bröllop. ??? Vad i hela fridens namn är det att fira? Jättekul att hon gifter sig, förvisso, men varför skulle jag, som inte känner henne, fira det?

Jag kanske bara inte förstår det. Har missat något.


Förresten undrar jag om ordet "abdikera" kom in rätt här. Om jag nu ska komma med ännu fler åsikter, kan jag nämna att det i min värld finns få saker som ter sig så fåniga, som när folk använder ord de inte riktigt behärskar. Är man inte 100 % säker på hur ordet ska användas, gör man klokare i att använda en enklare synonym- som man verkligen förstår sig på. Istället för att säga "konvalesera" (menar konversera) kan man ju kort och gott säga "prata" så slipper det bli några onödiga missförstånd.

Fast som vanligt får man göra som man vill själv.


Och jag förstår mig inte på rojalism 2013.

Det är för övrigt mycket jag inte förstår.

"För Sverige i tiden"

Eller kanske "Med Gud och segerrika vapen"? ;-)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards