Alla inlägg den 4 juli 2013

Av Beatrice F Wik - 4 juli 2013 23:49


Nog är det konstigt

att vi når varann

du och jag

-så olika två varelser kan bli


När jag fostrar barn

jagar du möss

Och vad du tänker

vet du bara själv

Men det känns som du förstår mig

när din kattblick möter min

-och det tycks som du förstår

när jag är ledsen


Av skilda slag

men vi möts ändå

-så olika två varelser kan bli


 

Av Beatrice F Wik - 4 juli 2013 22:15

Det i särklass bästa av Presley.

Av Beatrice F Wik - 4 juli 2013 09:59


Har fått en öroninfektion efter vårens långdragna förkylningar- tur att jag hann hem från Cypern.

Kattungarna börjar bli stora nu och det är full fräs här hemma. Jag har alltid många katter, eftersom jag föder upp dem. Nu har vi sju. Jättemysigt! :-) fast lite crazy kanske... Lite crazy lady är det över mig.

Man ska göra det man själv tycker om - och inte det man förväntas att tycka om- av alla andra.

Det dröjde länge innan jag förstod detta. Hade aldrig vågat föda upp katter bara för att JAG vill, för tio år sedan. Andra människor hade tyckt att det verkat jobbigt, och då hade jag med all sannolikhet låtit bli. Andra människor varnade för att det är tufft att vara ensam mamma, så det drog jag mig för. Man skulle vara en kärnfamilj- punkt!

Jag skilde mig- har det tufft ibland med ensamt ansvar, men över lag mår jag toppen! :-)

Låt ingen annans mall bestämma vad som gör Dig lycklig. Det är Ditt liv, Ditt ansvar att vara så lycklig du kan; för Din egen skull och för Din omgivnings. Om Du sedan är lycklig på ett annat sätt än den ordinarie mallen- so what?! ;-)

Nu väntar jag två fina vänner på förmiddagskaffe, hoppas de kommer snart! :))

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards