Alla inlägg den 9 juli 2013

Av Beatrice F Wik - 9 juli 2013 23:17


Jag kan inte bestämma mig om jag ska gå och lyssna på Gyllene Tider nästa fredag eller inte.


För: Åååå, vilken sommarkväll det skulle kunna bli där på Mariebergsskogen med ett gäng vänner, fint väder, sommarkänsla, gamle Gessle och alla de där godingarna; sommarlåtarna han gjort...  


Mot: Dyrt. 500 spänn rätt ner i sjön om det regnar och den där ljuvliga sommarkänslan aldrig riktigt vill infinna sig.

Det vet man ju aldrig innan.

Hmmm... Tål att tänkas på.


Ni förstår: Jag tillhör generationen som aldrig blev stor.

("Det här är faktiskt mannen- som inte vill bli stor"- minns du det barnprogrammet?)

En av dessa 40-50-åringar som fortfarande går på konsert och som njuter som om jag vore tonåring.

Generationen som fortfarande går på krogen- och där ute i stadsvimlet träffar på en massa jämnåriga.

Blir vi aldrig någonsin vuxna? :-)

Vi får både barn och barnbarn, men vi är fortfarande inte vuxna... riktigt...




Av Beatrice F Wik - 9 juli 2013 08:00


Jag vaknar upp och nånting har hänt
Ser en öppen dörr som nu står på glänt
Och en ny förväntan växer till en himmelsk symfoni
Det är dags att torka varje tår
Ge sig u toch följa dina spår
Det är tid att leva livet, full av energi
   

/Schlagertext av Stephan Berg          

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards