Alla inlägg den 12 juli 2013

Av Beatrice F Wik - 12 juli 2013 07:15


Idag är ingen vanlig dag

Idag är bloggens födelsedag

Hurra hurra hurra!!!


Idag fyller Beabloggar 4 år.

Satt vid datorn en sen kväll, den 12 juli 2009 och kom plötsligt och helt impulsivt på att jag skulle starta en privat blogg.

Jag, några kollegor och elever hade något år tidigare startat en blogg för mitt dåvarande jobbs räkning- en skola som nu tyvärr är nedlagd och bloggen borttagen sedan länge.

Jag blev snabbt Åsfjärdenbloggens (skolan hette så) flitigaste skribent; jag gillade verkligen det där /(här) sättet att skriva, men längtade efter att ta ut svängarna lite i mitt skrivande; plocka av mig lärarkostymen och fläka upp lite mer personliga tankar... och där föddes mitt skötebarn; min älskade terapi, min leksak för svensklärarens privata språkbruk, som i en privat blogg inte nödvändigtvis måste vara helt korrekt... , min dokumentation för framtiden: för mig själv och mina barn, mitt sätt att fånga ögonblicket- och bevara det för all framtid (eller så länge bloggen kan nås). Ett av mina sätt att hantera ilska, gäldje, sorg.


  Grattis lilla Beabloggar

Jag brinner för dig =)

Kommer alltid brinna för skrivandets konst

och Tack till Dig som läser just nu för att Du att del av mina tankar!!!



Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards