Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av Beatrice F Wik - 14 augusti 2013 22:33


Vad skönt det är att bara må bra. Känner att jag har en sådan harmoni i livet just nu. Fast det ska man kanske inte säga, peppar, peppar. Men jag mår bra. :)

Håller på med kattaffärer och det känns helt ok. En sak kändes fel, men det rättade till sig, lyckligtvis. Och så har jag börjat jobba efter sommarlovet och det känns bra, det med. Vi har inte fått "hem" några elever än, men jag har fått nära kollegor som jag funkar bra med. Det är sååå viktigt det där, vad man har för folk omkring sig. Att omge sig med "fel" människor är ett jättebra sätt att bryta ner sig själv på. Om man nu är sugen på det. Det behöver inte jag vara rädd för, i alla fall, att jag ska bli nedbruten. Å andra sidan är jag noga med att poängtera att det inte finns några människor som är "fel" egentligen. Alla är ju olika och vi klickar olika bra med olika personer. Det är som min kloka dotter sägar: "Det är tur att alla tycker olika, så att det finns någon åt alla". Det är som med "gamla" ex: Det är inget fel på just den mannen och inget fel på mig heller (ja, inget grundläggande i alla fall... hoppas jag!!! =), men tillsammans passar inte just han och jag. Däremot kan han vara en toppenman åt den kvinna som tar fram hans bästa sida, vilket inte jag lyckas med. Och jag kan vara djävul eller ängel beroende på vem jag interagerar med. Så är livet. Finns inget svart eller vitt och den perfekta människan finns bara i drömmar. Eller... kanske inte i mina; hualigen för att möta en perfekt människa- om det ens så bara är i drömmen. Då skulle jag lägga benen på ryggen och springa.

Utmaningen att få in träningen i min vardag när jobbet drar igång kvarstår. Men jag ska få till det. Det har jag bestämt och har jag bestämt det så blir det så. Så det så.

  

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards