Alla inlägg den 4 september 2013

Av Beatrice F Wik - 4 september 2013 23:34


En sådan där dag då jag kämpat mot tröttheten, men nu, halv tolv ironiskt nog "kommit in i andra andrningen" och blivit pigg. Jag och min dygmsrythm!!! :/ Det här kommer jag nog få kämpa med hela livet: Jag har, liksom många med mig en naturlig 25-timmarsrythm, som det kallas (kvällsmänniska) där mina ups and downs är: morgontrött, vaknar till och toppar vid lunch, blir trött under sen eftermiddag-tidig kväll och vaknar sedan till igen framåt senkvällen. Nackdel: Vi sover för lite, då vi inte kan ändra samhällets rythm utan måste upp som alla andra, men blir inte trötta tidig kväll som alla andra. Eller inte "alla andra". Några av oss är ju, som jag, kvällspigga, medan andra är kvällströtta.

En sådan där dag då jag varit trött.

Kom hem sent igår efter föräldramöte (som jag själv haft). Dottern hade gjort mat och vi hade en trevlig kväll efter mötet. Kört på som vanligt på jobbet, sedan promenix med grabben och tittat på fiskegrejer åt honom (som han också köpte) samt ny f-ing laddare till iPhonen (som gått sönder flera gånger, ja... laddaren alltså... dyra är de också, de små busarna)!!! Sedan mat, lite städ och tvätt i torkskåpet än, var tvungen att  varva ner lite vid datorn. Ja, lite högstadiefysik hanns med också, gamla naturvetaren Bea är så klart med och stöttar grabben med fysiken; jag hade femma i fysik när jag gick ur nian, gick NA på gymnasiet, men sedan svängde jag över åt humanisthållet och där är jag kvar.

Min dotter går ju teknikprogrammet, det blir spännande att se varåt min son tar vägen. Jag gissar på naturvetare där med, men det vet man aldrig innan.

(Nu kommer jag vara en pain ita,  en irriterande besser wisser, men jag vill att alla som läser här och nu ska veta skillnad på var och vart, bara känner att jag vill undervisa Dig om det, om Du inte redan visste. =) Var anger där man redan befinner sig. Ett statiskt tillstånd. Vart, däremot, anger riktning. Då är man i rörelse. (Ursäkta- kunde bara inte låta bli!))

Nu måste jag i alla fall försöka få lite sömn så jag är människa imorgon.


Se kommentarer: "Vart blev varåt" :-)

  

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards