Alla inlägg den 13 september 2013

Av Beatrice F Wik - 13 september 2013 23:48


Till alla underbara människor i den här världen (som kanske inte är den bästa (ref Arthtur Lundqvist) men dock den värld som finns)!

Min son gick omkring och nynnade på den nyss- och jag bara ääälskar texten... Smörig men go! :)

Ett långt finger också till de personer som inte är lika ädla; jag kan faktiskt småle åt det nu i efterhand, clowner jag mött som INTE suttit vid min sida när det väl börjat blåsa. Ensam tog jag striden när det blåste och jag låg där nere, vid dikeskanten.

Men jag fixade det med. Det gick, det också. Hahaha, jag säger som en härlig kvinna jag känner som födde barn samtidigt som hon hade magsjuka (Hon spydde, sk--- och födde barn samtidigt!!!): "Det är klart att det inte var det ideala, men det gick, det med." Och vet ni vad... jag fick erfara att det fanns andra underbara människor i denna om inte den bästa, men dock den enda av världar vi har.

... Så jag står fortfarande stark i min tro på kärleken.

Det här naiva om att det goda faktiskt vinner.

För det gör det. Så det så! ;-)

Av Beatrice F Wik - 13 september 2013 22:15


Berättade just om min morbror för min dotter. Min älskade morboror som tyvärr inte lever längre och som vi alla saknar. En härlig karl.

Jag berättade för henne hur det var när han gick på teknis (eftersom hon gör det nu). Min mormor blev tidigt änka och levde ensam med tre barn. Det var inte lätt på den tiden, då kvinnor inte förvärvsarbetade, jag menar rent ekonomiskt.

Min morbror var så intelligent att hans lärare på grundskolan sa till min mormor; hans mor, att: "Du måste låta den här grabben studera vidare." Det var inte alla som fick läsa på gymnasiet på den här tiden, och min mormor tvingades svara att hon inte hade råd att låta sonen läsa.

Så han fick börja arbeta.

Kruxet var bara att han, jag vet inte hur, men bara ett par år senare läste han in teknisk gymnasieskola, samtidigt som han jobbade och försörjde sin familj, sin mor och sina två småsystrar. Min mamma har berättat att han jobbade på dagarna och läste på nätterna. När resten av familjen sov, lyste hans lampa. Han läste, läste och läste...

Han fixade sin ingenjörsexamen och startade en egen firma, fick det tjusigt rent materiellt och dog rätt förmögen. Otroligt bildad; kulturellt intresserad fast han inte hade någon sådan bakgrund- och berest. Reste som ung till Afrika bland annat vilket var rätt ovanligt på den tiden.

Det känns så härligt... Den här fattige arbetarpojken...  Som började med två tomma händer men som med svett och tårar byggde upp ett så otroligt bra liv; han gjorde en rejäl klassresa tack vare sin flit och intelligens.

Jag är mycket stolt över min käre morbror Bengt.

Min mamma sa alltid till mig att allt jag någonsin kommer att vilja ha, det kommer jag att få jobba för.

"Bered dig på att ta allt från ryggen."

Hon visste hur det var- och hur det kunde gå. <3


Av Beatrice F Wik - 13 september 2013 20:38


Älskade Sotis- hur ska vi klara detta?

Utemiljön är inte bra här- efter flytten- och hon vill ut.

Det är inte rätt mot henne att hålla henne inne. Dagge & Mimmi fixar livet som innekatter på ett helt annat sätt.

Hon ligger därför ute till försäljning nu.

Kanske svårt bli av med en vuxen katt, men hon är underbar...

Och vi låter inte vem som helst köpa henne.

Får se vad som händer.

  ... ;(

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards