Alla inlägg den 14 september 2013

Av Beatrice F Wik - 14 september 2013 18:47


Jag hade ju lovat mig själv att berömma mig lite på bloggen när jag storstädat, så det gör jag nu. Det var duktigt, Bea, och om ett par dagar är det lika skitigt. Never ending skitjobb...

Men men... Det är livets villkor. Om man inte gör det får man leva i en svinstia. Alternativt köpa hushållsnära tjänster. Det alternativet finns för mig, så mycket ogillar jag det här med städning. Jag fick verkligen ont i bröstet när jag gick omkring där med dammsugaren, fattar inte varför jag är så känslig för det här med grovstäd. Jag tycker ju om att pyssla, och jag gillar ju att arbeta annars. Men som sagt, just när det kommer till städning knyter det sig en  som en tung björkrot i mitt bröst. Undrar vad det beror på? Om det är tristess, bara, eller något mera djuprotat?

Tvätt är en helt annan femma. Det gillar jag. Och att stryka.

Det bästa jag gjort i livet var att vara utan diskmaskin i ett år. I princip i hela mitt vuxna liv hade jag haft diskmaskin och kunde tycka att det var jobbigt att tömma den.

Men så flyttade jag för ett par år sedan, och var utan i drygt ett år. Det är det bästa jag gjort. Att verkligen få uppskatta det enormt trista arbete som den där numera högt älskade diskmaskinen faktiskt gör. Och sedan tycka att det här med att tömma den, det är ju en fis i rymden i jämförelse med att diska hela skiten. Min diskmaskin är numera en av mina käraste ägodelar!

Fick kärt besök när städningen var avklarad, och vi gjorde fint i hallen och Ellis rum tillsammans.

Fridens! ;-)

Av Beatrice F Wik - 14 september 2013 13:06


Nu är det dags att få fason på ett skitigt hus.

Röja och städa.

Hur muntrar man upp sig inför detta månn tro?

Jag bokstavligen avskyr att städa. Det är det i särklass tråkigaste jag vet.

Hade jag bättre ekonomi skulle jag inte tveka inför att köpa hushållsnära tjänster, verkligen inte.

Och jag är ju inte död än, så det kommer jag säkert att göra i framtiden.

Motfrågan är då: "Vad skulle du göra av den tiden, som du köper för att någon städar åt dig?"

Jag kan säga att jag har minst tusen saker, jag skulle kunna ägna den tiden åt.

Jag skulle egentligen kunna "byta tid". Jag skulle kunna sitta och skriva en novell. Tar två timmar. Det får jag ca 1000 kr för. För att få någon som städar åt mig under dessa två timmar... undrar vad det skulle kosta?

Det skulle jag nog t o m tjäna på. Om jag var så strukturerad att jag satt ner och skrev dessa två timmar som jag köpte hushällsnära tjänster.

Har förresten skrivit en novell till; det gjorde jag förra helgen. ;) Ej fått napp än, men jag ska ligga på nu i veckan. Vill inte Egmont ha den, skickar jag den vidare.

Ja, det är inte aktuellt i dagsläget, det där med hushållsnära tjänster, och som det är nu- städar jag själv.

Och nu är det dags för storstädning.

Jag återkommer för att berömma mig själv (för det är det ingen annan som gör, hahah!!!) =)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards