Alla inlägg den 23 september 2013

Av Beatrice F Wik - 23 september 2013 21:45


Så underligt man drömmer emellanåt.

Jag drömde i natt att jag fick en lillasyster. Min mamma skulle adoptera en unge, men vi visste inte hur gammal hon var. Hon fick heta Filippa. Filippa Linnéa. Linnéa är ett släktnamn som jag bär efter min mormor, Elsa Linnéa. Det är egentligen ett vackert namn, men det är ju så, att kommer namnen i ofas (eller vad heter det?) med namntrenden rent tidsmässigt, gillar man det inte som barn. Barn vill vara som "alla andra". Linnéa hette inga barn då jag var barn, bara gamla tanter. Nu är det åter ett vanligt flicknamn.

På min tid hette flickorna Helena, Carina, Carola, Camilla, Eva, Maria, Marie, Malin och Lena. Och Anna, så klart. Det måste väl vara de vanligaste namnen på 40-åriga kvinnor?

Jag hade så klart ett ovanligt namn, vilket störde mig då.

Nu mera är det bara kul. Det är jag som är Bea. Det har nog faktiskt präglat min person lite. Jag är sällsynt!!! =)


Jag drömmer ofta att jag försöker gå och springa, men jag tar mig ingenstans alls. Den drömmer är ju ganska lättydd i alla fall, men mycket frustrerande. En annan återkommande dröm är att jag bor på flera ställen på en och samma gång. Oftast bor jag i mitt föräldrahem mestadels, och när jag ska åka hem till mitt riktiga hem är det så länge sedan jag var där, att maten ruttnat och blommorna vissnat. Jag är rädd att det ska finnas råttor och likmaskar i mitt hus. Hualigen!

Spöken finns det så klart alltid i mina drömmar. Ibland är de skrämmande... fruktansvärda, men ibland ingår de som ett naturligt inslag i min tillvaro. Då är de mestadels till nytta. Exempelvis har jag kontakt med en osynlig ande som hjälper mig att flytta föremål med blotta tanken. Ingen förstår att det är jag (och anden) som flyttat föremålen bara genom att tänka. Jag försöker visa dem: "Titta här... Nu tittar jag på den där boken. Om en sekund kommer den att flyga ut ur bokhyllan tack vare min tankekraft"

Och boken flyger ut, men jag får aldrig den uppskattning jag tycker att jag förtjänar.

Fast jag vet ju själv att jag har kraften- och det är väl egentligen det viktigaste.

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards