Direktlänk till inlägg 30 oktober 2013

30 oktober

Av Beatrice F Wik - 30 oktober 2013 20:02


Prinsen har fiskat idag med en kompis, nu ska de ha mys och sova-överkväll här. Allt känns bra förutom att kattungar kissat ner sova-övermadrassen, så jag fick förvandla soffan till en extrasäng.

Han fick tillbaka sitt första historieprov sedan han började högstadiet, fick jag just veta. B plus. Jag skällde en stund eftersom han inte fick ett A, så nu ska han kämpa hårdare.

Obs! Skämt. Snacka om att man skulle förstöra en unge.! :( Jag blev jätteglad och stolt över honom, B är ett toppenbetyg. =)


Prinsessan är hos en kompis, jag lagar mat. Ska köra igång med studier alldeles snart.

Prinsen å prinsessan, btw (jag är olyckligtvis nattens okrönta drottning; natural born nattuggla). Kungens jobb i det här huset är vakant.


Har lyckats sälja en novell till, förresten =)

Jag är så himla glad för skrivarjobbet jag gör emellanåt. Det är sååå kul. Önskar verkligen att jag i framtiden kan få skriva under större del av min tid; det är mitt brinnande intresse, jag älskar det! Men få kan försörja sig som författare, det är så det är...


Skönt att ha höstlov, men jag känner mig som vanligt stressad. Huvudvärk, kan bero på att jag druckit ovanligt lite kaffe idag- abstinens. Eller neej, jag har haft huvudvärk hela veckan.

Ikväll får det i alla fall bli en riktig myspromenad. Lugnar stressade hjärnor.

 
 
Loka

Loka

31 oktober 2013 06:56

God morgon,
Jag håller med dig om att skriva får en att må riktigt härligt, vad kul att du fått sälja noveller! ~grattis =) Nej inte är det många svenska författare som kan leva på det och just nu verkar det mest vara deckare som är i ropet dessutom, men jag tror novellerna kommer fram i ljuset sedan den kanadensiska novellisten Alice Munro fick nobelpriset i litteratur! Önskar dig en trevlig torsdag

Ha det gott/Loka

http://snottren.bloggagratis.se

Beatrice F Wik

31 oktober 2013 14:26

Deckare, ja. Bara deckare. Tyvärr är det inte riktigt min genre :(
Ja det är verkligen toppenkul att Munro fick nobelpriset.
Tack, snälla... Detsamma=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards