Alla inlägg den 9 februari 2014

Av Beatrice F Wik - 9 februari 2014 21:15


Jag mötte en bekant på ett köpcenter idag.

"Jaså, ni är också här och shoppar?" menade jag.

"Jaa... Ett tidsfördriv" svarade han.



Jag skrattande menande (vill ju inte verka knäpp i onödan) men jag förstår inte ordet och kommer nog aldrig att göra det. (För mig är det ungefär som att säga: "Jag fördriver min intelligens. Jag har för hög intelligens, så jag måste slösa bort lite."

Hur i hela fridens namn... Hur kan man vilja att tiden ska gå fortare än den redan gör???)

Själv tittar jag på klockan och tänker: "F-n!!! Är hon redan så mycket?"

För mig går tiden alltid för snabbt. Söndag kväll redan, och det har gått i ett. Den mesta av min tid går till barnen, idag har jag t ex jobbat i min sons bandykiosk. Jag vill ge barnen så mycket tid jag kan, för jag vet att de är ett lån.

Men tiden rusar- och jag hastar efter.

Omgiven av underbara, förstående vänner, som inte tar illa upp för att jag inte alltid kan umgås så mycket med dem, som jag egentligen hade velat. Det är ju så... de flesta har mycket om sig och kring sig.


Man kan ju fråga sig hur jag kan ta mig denna skrivtid- men det här är aktiv vila. Här öser jag fram energi. Jag tänker mycket på hur jag ska effektivisera min tid här hemma, vad jag kan prioritera bort osv. Så mycket att jag igår drömde att jag försökte effektivisera mitt ätande!!!=)   (Då är det kris!)

Jag är så trött på att man alltid måste välja bort, men det är ju som det är. "Nu har jag två timmar fria- vad ska jag göra av dem, liksom?" Sjuttiofem saker man skulle vilja göra... men det går ju inte. Och när kommer jag få den tiden att göra allt som jag egentligen vill, men som jag hela tiden tvingas skjuta upp?

Jag ska försöka att dra ner lite på städningen, försöka promenera mer istället för att bry mig om att det ska vara snyggt här hemma. (Det ger mig mer energi) Fixade det bra när barnen var små, då var det så mycket omkring oss att det helt enkelt inte gick att hålla ordning över allt, men nu när de börjar bli äldre glider man mer och mer in i det där slöseriet med tid som ett superstädat hem innebär. Jag funderar faktsikt på vad människor som alltid har det hyperrent hemma egentligen har för intressen, alla har ju ett dygn på 24 timmar, liksom, så onödigt att städa bort hela den tiden. Jag måste lära mig att hoppa över högar igen, för att inte stressan sönder mig själv. Hade jag haft råd hade jag skaffat städhjälp, direkt. Tycker inte det är ett dugg illa, rent moraliskt, att köpa den tjänsten och jag har flera vänner som har städhjälp hemma. (De har dock gjort ett annat yrkesval än jag... hmmm) Jag ser det som att köpa vilken tjänst som helst. Jag går till tandläkaren för att hen ska ta hand om mina tänder exempelvis.


Jaja. Nu ska jag förbereda några lektioner inför morgondagen. Jag ska förbereda dem tidseffektivt, hihi!!!:-)

I

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards