Alla inlägg den 15 februari 2014

Av Beatrice F Wik - 15 februari 2014 15:34


Jag blir så glad för fina kommentarer och spinner vidare på en av dem (se nedan).

Jag har varit på möte med mitt parti idag. Kristdemokraterna. Det kommer att bli lite arbete för mig, liksom för alla som engagerar sig politiskt, i år när det är valår. Kul! =)

Kommentaren rörde valfrihet och barnomsorg.

Kristdemokraterna anser att varje familj har rätt att välja, och just det där som du skrev om, Anders Wiklund, att man är myndig och borde kunna bestämma själv är helt i vår linje.

Politikerna ska inte kunna tala om för den enskilde familjen vad som är rätt och fel, beträffande barnomsorg i det här fallet. Vårdnadsbidrag borde vara en möjlighet anser vi, men det är ju inget krav, att alla kvinnor ska vara hemmafruar. Rätt långtifrån. Själv är jag inte särskilt förthust i hushållsarbete, men det är inte det det gäller när man är nybliven förälder. Man är inte hemma för att städa och sköta sin man, utan naturligtvis för att man vill ge sitt barn den allra bästa start  man kan i livet, ge all sin tid åt barnet, och många tror då, liksom jag, att det bästa är för barnet att vara hemma med föräldern de första åren. En del andra tror på daghem och pedagog som jag själv är, har jag också stort förtroende för förskolor och för den personal som finns där. Vill man sätta sitt barn på förskola ska det så klart vara ett alternativ. Men med vårdnadsbidraget finns det en MÖJLIGHET att själv stanna hemma, och detta avgör man själv. INTE POLITIKERNA.


... Have to go. Återkommer. :)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards