Direktlänk till inlägg 21 februari 2014

Besviken

Av Beatrice F Wik - 21 februari 2014 22:55


Jag blir öppenhjärtlig nu, men det får vara så.

Jag måste om det ska vara någon mening med det jag skriver.

Och jag skriver för att koppla av, varva ner min överstimulerande hjärna.

Jag skriver om rovdjur och människor.

Om bittra erfarenheter av det här livet.

Jag är bitter på kalla människor. Människor som enbart skor sig själva, för egen vinnings skull och som högaktningsfullt skiter i andra.

Jag är besviken på dem som försöker utnyttja den som är vänlig, som provar sig fram, testar hur långt de kan komma innan man sätter ner foten och markerar sin gräns. Borde inte denna gräns vara självklar?

I ett civiliserat samhälle 2014?

Jag är trött på skitprat- skitprat i syfte att trycka ner andra, för att framhäva sig själv.

Så j-a osexigt (som ungarna säger).

Det är så fult, så ynkligt att prata om illa om andra människor för att själv verka duktig.

Och jag är trött på dem som lyssnar, som inte ser igenom denna fumligt målade mask.

Jag är besviken på människor som beter sig som rovdjur.

Jag har alltid trott att sanningen alltid kommer fram- att det lönar sig att spela med öppna kort.

Att man får tillbaka det man ger.

Jag börjar nästan tvivla nu.

Moral är inte bara ett tjusigt ord. Det är en spelregel, för att livet ska funka.

Jag brukar aldrig vara ute efter hämnd på något vis- det är destruktivt, jag vet.

Men just nu kan jag inte låta bli att önska att sanningen ska uppdaga sig, och jag kommer att skratta rätt ut när de som förtjänar det står där avslöjade, med byxorna neddragna till knävecken i hopp om att med fula medel söka göra sig själva bättre än de långtifrån är.

Usch. Jag är besviken.

 
 
luvcatz

luvcatz

22 februari 2014 00:50

Åh, så skönt att läsa, kunde varit mina ord :-/

Gött att skriva av sig, annars hamnar man väl på hispan :-)

Andas o ha en lugn o fin helg//kram

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

22 februari 2014 00:56

Hahaha!!! Ja, det är inte långt ifrån.

Det är inte enkelt alltid. =)

Tack snälla du, kram på dig ;))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards