Alla inlägg den 6 april 2014

Av Beatrice F Wik - 6 april 2014 16:52


"Nobody puts Baby in a corner"


Dirty Dancing


Bara ett liiitet till idag. Sedan får det vara nog med citat för min del, (någon måtta måste det vara) !!!   ;-)


Jag har suttit och tittat på delar av filmen nu, och fann ett till guldcitat. Det här står på Karlstads Uni, utanpå väggen. Studenterna som går där nu, ja de flesta av dem i alla fall, var inte ens födda när den här filmen var på tapeten, men det är underbart att de får ta del av citatet, varje dag! Love it!!!


  

Av Beatrice F Wik - 6 april 2014 09:00

Hmm... Här satt det en bild (före å efter) men bloggplatsen går in o tar bort dem om man stjäl en bild från nätet. Så tråkigt, i vissa fall... Man får bara använda sina egna bilder. Så är det och jag äger ingen egen bild av Jennifer Grey.
 
Before and after.
 
Jennifer Grey, som spelar huvudrollen i Dirty Dancing (se nedan) har gjort rerjäla plastikoperationer. Hon ser numera ut som en helt annan person än den hon var när hon spelade in Dirty Dancing.
 
Kraftig aversion från min sida!!!
Jag förstår inte alls syftet med att med knivens hjälp göra om sig till någon man inte är. Den här tjejen var ju jättesöt innan, en del av hennes personlighet försvann med operationen, tycker jag.
Dessutom anser jag inte att man nödvändigtvis måste lägga hela sin personlighet på ytan, det är ändå bara ett skal, det hus som själen bor i, varken mer eller mindre.

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards