Alla inlägg den 8 april 2014

Av Beatrice F Wik - 8 april 2014 23:00


Hur det kan bli! Jag har lyckats vara med på lokal-TV två dagar i rad!!!

"En gång är ingen gång, två gånger är en vana." Så jag är snart stor TV-kändis som det verkar, hahah!!! =)


Igår hade vi temadag på mitt jobb, vi hade kycklingkläckning på skolan så eleverna fick se hur det gick till (blev riktigt intressant, frågor om evolution och hela faderullan). Där kom jag med, som en linslus, bakom tjejen som blev intervjuad och idag kom Grums skola med på nyheterna igen som den skola i länet där eleverna trivs bäst. Vad roligt!

Och då var jag också med på en liten snutt... det där var filmat för längesedan för jag hade en flyttkartong med mig och det var i december som jag höll på med en flytt, så jag blev jätteförvånad över att sitta och titta på TV:n och så var plötsligt lilla jag i bild! Det tillhör liksom inte vanligheten för mig, att vara med i TV.

Får se vad det blir imorgon då... Jättereportage om Bea Wik och hennes tandtroll, kanske. Vem vet?

Av Beatrice F Wik - 8 april 2014 22:15


Någon skrev om näthat här på bloggplatsen. Vidrigt, precis som allt annat hat. Fast kanske ÄNNU grymmare på nätet med tanke på att den där spärren (som normala människor har när man står öga mot öga med någon) tunnas ut ytterligare framför datorn eller mobilen. Så det kan bli hur grisigt som helst.

Under min vilda period av mitt liv (den tiden jag festade mycket) hade jag en gräns: Gå aldrig ut och skriv något på nätet berusad! Jäklarimejen för att skriva ett blogginlägg när man är rund under fötterna. Det är illa nog med icke genomtänkta saker man sagt i berusat tillstånd, tjugo gånger värre att ha dem i skrift, för öppen ridå, inte att rekommendera!!!


Själv har jag varit rätt skonad från näthat. Jag vet för övrigt att skulle man anstränga sig går det att spåra de kommentarer man får, med hjälp av IP-numret som registreras när man kommenterar. Med detta inte sagt att Du inte kan kommentera anonymt på min blogg, det skulle aldrig falla mig in att bemöda mig att spåra kommentatorn,om det inte var ett hatinlägg. Tycka får man däremot göra som man vill, jag har inget emot att folk tycker annorlunda än jag, verkligen inte.


Sammanfattningsvis (måste sluta nu): ALLT HAT ÄR VIDRIGT.

Fyll hjärnan med något positivt istället, det är roligare, hehe! :-)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards