Alla inlägg den 22 april 2014

Av Beatrice F Wik - 22 april 2014 22:15


Hittade (och stal: fy, fy!!!) ett citat här på bloggplatsen.

(Undrar förresten vad straffet är för stöld av citat?)


"Det var i skuggorna jag fann mig själv"


Och så är det väl för de allra flesta av oss.

Solljuset är underbart och sååå välbehövligt, men det är inte där vi kommit åt sanningen om oss själva.

-Den finns i djupet, i det mörka, det tunga.

I det svarta bor i alla fall svaret på gåtan om mig.

Fast den är ännu inte till hundra procent löst, det där är nog en livslång historia, antar jag.


Hehe... Jag har mycket att fundera på, jag... Det är tamejf-n inte nyttigt med påsklov!!! =)

Jag har för mycket fritid! :-)

Grubblaren/filosofen i mig vaknar med en gång.

Och filosofi är sååå intressant! Jag bara ÄLSKAR svar som kan vridas åt alla de håll.

Naturvetenskapen med alla sina självklarheter kommer inte i närheten  av dessa frågor... som å ena sidan kanske har ett glasklart svar, å andra kan allt- hela teorin falla- bara min hittar rätt infallsvinkel.

Det gäller alltså inte i första hand att hitta rätt svar. Det gäller att ställa rätt frågor.

Very interesting.


  

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards