Alla inlägg den 4 juni 2014

Av Beatrice F Wik - 4 juni 2014 18:06


Annie (se länkar) ställde frågan om någon bloggare här hade erfarenhet av yoga, varpå jag svarade att "ja, det har jag" och så började jag läsa lite mer om yoga, kolla lite... blev nämligen sugen på att börja igen; det är fantastiskt skönt för både kropp och själ. Mjuka, långsamma rörelser och det händer något med psyket när man håller på... jag har svårt att beskriva det, det går (händer inte alltid dock, i alla fall inte mig, jag är väl inte tillräckligt skicklig) att komma till ett annat medvetande... jag har svårt, som sagt att förklara med ord, det måste nästan upplevas, men som att vandra lite utanför sina egna tankar (som för övrigt lever sitt eget liv i detta läge), som att ställa sig bredvid sig själv. Stressen släpper, evetuell ångest försvinner och man fylls av ro och harmoni- när man lyckas.

Ibland blir allt bara halvdant, men det är skönt i alla fall.

Det finns ju olika typer av yoga, den sorten jag har utövat kallas kundaliniyoga och som sagt: det här är verkligen värt att prova! Jag funderar starkt på att börja igen. Lite guldtid, njutning.

Behövs.

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards