Alla inlägg den 7 juni 2014

Av Beatrice F Wik - 7 juni 2014 23:26


Jag har varit på bio ikväll. Är i vanliga fall inte så förtjust i "vanliga" kommedier, jag har så törr humor, så jag uppskattar inte alla komedier, men vissa.

Jag tycker bäst om drama och thrillers (vad heter det i plural... har svenskläraret skrivit rätt?). Gärna psykologiska- och det får gärna vara så läskigt så jag mer eller mindre smäller av... måste vara adrenalinet jag går igång på.

Jag är en "kickmännsika", gillar snabba kickar, vilket kan vara en rätt farlig egenskap. Fast jag har med åren nog lärt mig att hantera alla mina impulser rätt skapligt, lätt hänt att göra knäppa ogenomtänkta dumheter annars.

Och det har jag gjort i mina dagar. Många ogenomtänkta dumheter.

Jag kan i alla fall säga så här: Jag hoppas innerligt att inte mina barn gör samma dumheter som jag gjorde som tonåring. Många gånger hade jag tur, jag har gjort en del i min ungdom som kunnat sluta riktigt illa.


Ikväll har jag sett "A million ways to die in the west" och den var sådär. Inget jag rekommenderar till vuxna, möjligen unga vuxna. Men jag höll på att skratta ihjäl mig vid ett tillfälle: Det handlade om en man som jobbade med får, och dessa smet hela tiden. Vid ett tillfälle hade ett av fåren smitit till ett horhus och när ägaren kom och hämtade det hade det tjänat 20 dollar. Det var i princip bara jag i hela salongen som tyckte att det där var infernaliskt roligt... blir lite jobbigt då, när man inte kan sluta skratta. 

  

Av Beatrice F Wik - 7 juni 2014 12:54


Det här är ett inlägg riktat direkt till alla fina bloggare därute!

Jag följer några stycken, andra ströläser jag.

Nyss läste jag ett inlägg av en lärare, tycker så klart att det är intressant att läsa om andra lärares liv, vi har en del gemensamt, exempelvis som någon skrev "Står man och håller monologer och dialoger hela dagarna är det skönt med lite tystnad/ensamhet under ledig tid".

Jag skriver under.

Men jag har en liten uppmaning, i all välmening!

Jag vill be Er att vara lite försiktiga med det ni skriver om jobbet. Att blogga om elever är inte passande, även om man inte skriver ut deras namn! Det här är fel forum att skriva om elever, vi skriver för helt öppen ridå, vem som helst kan gå in och läsa!!!

Jag skulle inte uppskatta om min läkare t ex bloggade om sina patienter, även om hon utelämnade namn, då skulle jag nog byta läkare faktsikt. Bloggar är lite lömska, man tror att man skriver till en tänkt läsarkrets (det är ju ingen på mitt jobb som vet att jag driver en blogg kan man ju tänka), men man har i själva verket ingen aning om vem som går in och läser... folk kan bli ledsna och kränkta-  och du kan få vartenda ord du skriver vänt mot dig om det vill sig riktigt illa.

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards