Alla inlägg den 19 juni 2014

Av Beatrice F Wik - 19 juni 2014 22:57


Midsommar igen. Härliga högtid! Sommar, lättsamhet. Vi ska hinna med att fira på två ställen, det finns många goa människor vi vill hinna med att träffa, och fira sommar med. Vi ska inte stressa i alla fall. Dessutom är jag fortfarande sjuk. Har jobbat idag i ändå (det är faktiskt jättetrevligt att ha sommarskola), gått på Alvedon. Så länge de sitter i, i fyra timmar, är det onda i halsen borta, men det märks jättetydligt när de går ur kroppen och så får man proppa i sig två nya, lite kaffe för att hålla borta tröttheten, och efter en halvtimme har tabletterna verkat och det är bara att köra på, på nytt. Jag vet att man inte ska göra så här, man ska lyssna på kroppens signaler, men skulle jag lyssna på varenda signal jag får av kroppen skulle ingenting bli gjort.

Och det är som om jag "lånar tid" när jag går på Alvedon. När jag kämpat på en dag fast jag egentligen inte borde är jag helt SLUTKÖRD när kvällen kommer och det tar säkert dubbelt så lång tid att bli frisk. Men men...

Jag älskar i alla fall att bli bortbjuden på högtider; slippa stå med maten. :-) Bara få sätta sig vid ett dukat bord, ljuvligt.

Big mama är så innerligt trött på städning och matlagning så det finns inte.

På tal om ingenting (Eller på tal om mama)... Jag har ju fyllt tant, vilket innebär att jag måste börja gå på mammografi och jag blir så fascinerad över hur rykten sprids. De flesta som pratat om mammografi säger att det gör så ont, det är världens grej och det drar ut tuttarna så de blir typ sju meter långa och man blir i princip upphängd i brösten.

Jag var livrädd när jag kom dit... tänkte att jag mer eller mindre skulle bli korsfäst i tuttarna, men det var ju INGENTING! Här och nu tänker jag ta död på alla hemska rykten om mammografi. Det är jättebra att det görs så att eventuella tumörer kan upptäckas i tid och det gör inte ett dugg ont. Det är en vanlig röntgen som möjligen trycker ihop brösten lite någon minut- det är allt. Däremot tyckte jag att det gjorde fruktansvärt ont i början när jag ammade, båda mina barn spydde blod som nyfödda och det kom från mig, jag fick sår där de åt. Och det gjorde ont. Tyckte jag.

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards