Alla inlägg den 28 juni 2014

Av Beatrice F Wik - 28 juni 2014 23:02


Jag undrar vad det beror på... det där med statistik och läsarantal. Idag har bara 13 stycken besökt Beabloggar, vanligtvis ligger det på drygt 30, ibland kan det gå upp mot 50 besökare per dag.

13 på ett dygn är bottenbottenrekord sedan många år tillbaka.

Fast jag skriver aldrig för läsarna, även om jag uppskattar att folk kommer hit och tittar- då vet jag att mina tankar förs ut.

Bloggar är extremt bra opinionsskapare... eller vad heter det?
Jag pysslade med lokalpolitik under en period (kandiderar fortfarande till kommunfullmäktige i Karlstad- till valet 2014) och i samband med detta var jag på en föreläsning om sociala medier som medel att nå ut till allmänheten och det förhåller sig faktiskt så att sociala medier (facebook, twitter, bloggar) är ett av de mest slagkraftiga verktygen som finns. Detta pga att folk litar mer på det kompisens kompis skriver än det de läser om i pressen. Kompisens kompis är närmare och det blir mer verkligt, mera i ens egen värld. Det är lättare att ta till sig

Det går att sprida tankar lättare än man tror, bara i sin egen krets- den är med all sannolikhet bra mycket större än man tänker sig.

Tänk på alla människor du känner, och alla människor var och en av dessa du känner i sin tur känner.

Det blir rätt många.


Jag skriver aldrig för läsarna, menade jag, men det var ju bara halvt sant. Självklart vill jag att folk läser, annars skulle jag lägga allt i en byrålåda, men jag vet inte vem som läser, så det går inte att rikta det jag skriver utan jag skriver det jag känner för att skriva, inte vad jag tror att någon vill läsa. Jag har ett stort behov av att få uttrycka mig i ord, det har jag alltid haft. Jag bara måste få skriva. Skriva, skriva, skriva. Så menade jag- nu blev det rätt.


... Och jag älskar det där citatet:


"Du som tror att du är för liten för att påverka- har aldrig sovit tillsammans med en mygga."



Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards