Alla inlägg den 29 juni 2014

Av Beatrice F Wik - 29 juni 2014 23:32


Annie (se länkar) är så duktig med sin träning och så bra på att motivera och inspirera oss andra slöfockar (ja, i alla fall jag). Jag har promenerat varje dag under terminen som gått (jag är så yrkesskadad så jag delar in mitt liv i terminer med lov emellan) men jag har varit JÄTTEDÅLIG på att träna styrka mm. Men nu har jag kört igång och jedrarimejen... jag SKA hålla det här igång och verkligen träna styrka hela sommarlovet för nu kan jag inte skylla på att jag inte har tid- nu finns inga ursäkter och det är ju så gudomligt skönt med de där endorfinkickarna och skönt att vara i någorlunda god kondition.


Jag är på många sätt en solitär och tycker det är ljuvligt skönt att åka iväg ensam till gymmet och träna- eller gå ut och promenera- ensam. Många tycker bäst om att träna i grupp och det gäller väl bara att finna sin grej.

För min del beror det nog på att jag har ett jobb där jag har folk runt mig hela tiden och dessutom har jag en social sida med, jag gillar så klart att umgås med mina vänner och vi har en rätt härlig krets runt oss, jag och mina barn.

Många skulle säkert tycka att situationen var lite skruvad: Igår var min son och jag hemma hos en av mina bästa väninnors exman och grillade, tillsammans med deras son. Väninnan själv var inte med eftersom hon var upptagen med annat, men varken hon eller jag är särskilt svartsjukt lagda, så situationen är rätt självklar för oss. Jag och hennes ex är vänner och det är roligt för pojkarna att umgås, så det är inga konstigheter, verkligen inte.


Men som sagt... Ibland uppskattar jag det här ensamma. Tystnaden, lugnet, bara mina egna tankar. Kanske är det ett ärr jag bär med mig av svek ur min historia, det här med att jag bygger mycket kring mig själv, men det är en god investering. Den som blir vän med sig själv och sitt inre blir aldrig ensam. Den viktigaste relation du någonsin kommer att ha, är faktiskt den till dig själv. Så är det. Ibland svajar det till runt en, det kan blåsa snårigt emellanåt och då har man glädje av att ha byggt upp stabil grund att stå på.

Av Beatrice F Wik - 29 juni 2014 08:45


"Det är i skydd av varandra

-som vi människor lever."


Irländskt ordspråk


 

 

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards