Alla inlägg den 6 juli 2014

Av Beatrice F Wik - 6 juli 2014 13:24


Vet inte vad det blivit.

Har topprekord på bloggen för att vara så tidigt på dagen, man mäter fram till midnatt. Från midnatt igår har jag nästan 60 besökare och det brukar ligga på 30 drygt, vissa dagar går det upp till 50, men då räknar det alltså på 24 timmar.

Konstigt, men roligt. Välkommen till min blogg!


I övrigt ska jag snart iväg på lite arbete.

Uffe var i Karlstad igår, men jag var aldrig där. Har sett honom så många gånger, så jag är rätt nöjd nu. Gillar den yngre varianten bättre (hihi- så härligt att man kan välja). Min kväll blev också konstig igår, inte som jag planerat, men så är livet- det blir sällan som man tänker sig, men det brukar bli rätt bra ändå.


Nu har jag suttit och lyssnat på Annie Lööf. Hon är en rätt bra som talare hon med. Så klart. När man sitter och lyssnar på partiledarna inser man att nog finns det något gott i dem alla. Fast jag är inte så förtjust i Sverigedemokraterna. Har för många utländska vänner för att köpa det han säger, Åkesson. En av mina bästa väninnor är kurd. Underbar tjej- och vilken historia hon har att berätta. Hon har flytt från kriget, bott i Turkiet i tält- i 40 graders värme. Där har jag varit på semester flera gånger. Också i 40 graders värme, och hade jag inte tillbringat mina dagar på stranden hade jag nog avlidit av värmen. Tror man i alla fall. Fast hade det varit på riktigt och inte så här lite lull-lull med shopping på kvällarna och bad på dagarna hade jag säkert överlevt det med.

Bortskämd är man ibland- hualigen. Rätt pinsamt, faktiskt- jag blir så trött på alla bortskämda människor ibland, så det är inte sant. Jag blir trött på mig själv. Man är så kaxig ibland och tycker man varit med om så mycket som gjort en så stark sååå, men i själva verket är det inget annat än fjanterier.

Jaja, allt är relativt.


Dagens tänkvärda citat är ett av just Annie Lööf.

Jag tycker om det. Det är så klokt.


"Motsatsen till slit och släng är att göra mer av mindre resurser"


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards