Alla inlägg den 14 juli 2014

Av Beatrice F Wik - 14 juli 2014 00:28

  

När jag är ledig skruvar jag gärna på dygnet. Jag älskar nätter, det har jag alltid gjort, och kommer nog alltid göra. Det kommer nog aldrig gå att ändra på. Självklart anpassar jag mitt dygn efter samhället när jag är i tjänst, vad annat kan jag göra? Föreslå nattskola kanske, det finns ju nattdagis.

Men jag har det tungt med mina morgnar. Har jättesvårt att komma upp. Och jag må klaga över lärarlönerna, men när jag kliver ur bilen på skolan har jag nästan alltid hunnit bli på gott humör, för det är ett roligt jobb jag har. Så jag anpassar mig, som sagt. Och det går rätt bra.

 Men nu är jag ledig. Och då njuter jag av de stilla tysta nätterna. ja, inte hela nätterna, men början av dem.

När jag blir pensionär ska jag bli en sådan där knasdam. Inte en sådan där vanlig tant, som ser det som "fint" att få alla sysslor avklarade innan sju på morgonen, utan en som gör som jag vill och fullkomligt ger blanka den i om allt blir bak-och-fram eller om någon stör sig. När jag blir pensionär och inte behöver anpassa mig efter samhället. Jag kan mycket väl bo ensam med flera katter, eller också med en gubbe- under förutsättning att han också är lika knasig.

Jag har väl redan nu smakat på att leva lite udda. Där jag bodde förut bodde bara småbarnsfamiljer- och jag med mina barn och när de var som flest sju katter. Det var katter all over the place och grannbarnen ringde på dörren hela tiden för att få gosa med dem. Jag födde upp katter och har haft 22 stycken, fast i omgångar. Jättemysigt men arbetssamt innan de blir rumsrena, hualigen.


Jag har förstått att Tyskland vann fotbolls-VM och att detta nu är slut, min son sitter vid TV:n och ser, så jag är inte helt off. Fast jag har inte sett matcherna utan var och tränade och handlade under kvällen, vilket var toppen: Jag var i princip ensam i hela butiken och jag var ensam på gymmet. Känns så skönt att ha övat upp liiite styrka nu i alla fall, det blir bättre för var dag som går och jag är så träningsbiten!

      

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards