Alla inlägg den 15 juli 2014

Av Beatrice F Wik - 15 juli 2014 22:23


Regnig kväll, men det gör inte så mycket. En skön trötthet sköljer över mig i samband med det gråa. Vilokvällar behövs de med. Inte bara fulll fräs med att ta vara på det ljusa i form av promenader och roligheter.

Och min träning då, som jag nu blivit så förtjust i.

Jag blev glad idag när jag öppnade vår lokaltidning NWT och fick läsa positiva nyheter om min skola. När man får läsa i tidningen om att det går bra för det skepp man tar del av att ro känns det jätteroligt! Jag jobbar på en skola som tidigare haft oförtjänt dåligt rykte men nu visar tydligen elevresultaten att det går riktigt bra för vår skola.

Jättestenskolan i Grums.

Jag jobbar som sagt på en skola som haft oförtjänt dåligt rykte (fast det verkar vända nu) och jag bor i en stadsdel där det är samma visa. Jag bryr mig inte så rysligt mycket om vad rykten säger: oftast är verkligheten en helt annan. I den stadsdel jag bor (Karlstads största: Kronoparken) finns det säkert mycket knark och bråk. Men Kronoparken består av flera delar: ett centrum (och det är väl där det kanske kan vara lite stökigt) men sedan finns det områden mot skogen som består av radhuslägenhetslängor (där bor vi) och dessutom villaområden och i dessa är det garanterat lugnt. Jag trivs kanonbra- har ingen tanke på att lämna området.

Så där. Nu har jag dementerat Kronoparkens farliga rykte en gång för alla och Jättestenskolans rykte om att vi skulle leverera dåliga kunskaper är en gång för alla nu dementerat i vår lokaltidning, med elevernas betyg och resultat som grund.

Fint... Då vet ni! :)


Hoppas nu att jag slipper höra mer om det.

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards