Direktlänk till inlägg 16 juli 2014

Vemod

Av Beatrice F Wik - 16 juli 2014 22:48


Den här tiden på året har jag alltid upplevt som smått jobbig. Det är så vackert ute att det nästan gör ont. Grönskan, juliblommor, vattnet och solnedgången (jag har just varit ute och promenerat). Jag hade exakt samma känsla när jag för några år sedan var nygift (mååånga år sedan) och vi var i Turkiet för första gången. Det var min andra kväll som gift och vi satt vid Medelhavsstranden i den ljumma svarta kvällen. Det var så vackert alltihop, dofterna, känslan- fast någonstans gjorde det ont. Skönheten var så skör på något vis, så fulländad, det blev nästan för mycket för mig.

Så underbart allt, att det var svårt att hantera.

För mig är mitten av juli liksom kulmen av alltihop. Ledighet, värme, stränder och bad. Det känns som om det vänder nu och det är så vackert att det bor en gnutta svärta över solen som går ner vid Vänerns strand.

Vemod- över alltings förgänglighet.

 
 
Annie

Annie

17 juli 2014 13:08

Fint skrivet av dig :-) och härligt med promenad ;-)

Jag tog inte illa upp Bea, absolut inte! :-) Ingen fara :-)
Tack för uppmuntran ;-) Varit lite "låg" pga lite saker, men jag "reser" mig nog snart igen :-)

Ha en fin dag ;-)
Kram/

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

17 juli 2014 17:51

Vad bra... för jag vill dig bara gott, fina du!
Du reser dig. Jag lovar! Livet är upp och ner, det är tråkigt när det går ner men det är så ibland. Bara bita ihop och hålla ut...

Varm kram

 
Annie

Annie

18 juli 2014 19:20

Hej fina bea! ;-)

Min blogg är så konstig ibland, hade skrivit ett svar på din kommentar, men bara 2 rader kom med .. så jag skriver hos dig istället ;-)

Tack för den fina kommentaren hos mig, det värmer verkligen<3
Ja det känns så kul att jag "hittat" dig via bloggen! :-)

Du har helt rätt ;-) Jag funderar ganska mycket på min situation, att jag är sjukskriven + att jag inte kan gå tillbaks till mitt jobb. Hur jag ska göra för att nå mina mål, men det löser sig nog till slut :-)

Fint citat du skrev. det var jätte bra :-)

Jag ska försöka ta det lugnt nu i början, verkligen :-)
Jag är lite för ambitiös ibland och vill "för mycket" ;-)
men jag ska lyssna på kroppen :-)

Tack fina du :-)

Kram!<3

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

18 juli 2014 22:44

Hej vännen!

Jag kan bara säga: DETSAMMA!

 
Annie

Annie

19 juli 2014 09:26

Haha, helt otroligt .. ;-)
Nu när jag skulle svara på din kommentar kom inte hela texten med igen .. haha ;-)

Tack för den fina kommentaren iaf!<3
Ha en fin lördag!:-)

Kramar!

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

19 juli 2014 18:03

Hahaha!!! =)
Så himla lustigt... men jag blir trött på det med. Samma när jag kommenterar på andras bloggar- då kommer inte det där normala med bild o allt upp, som det gör på min egen blogg, utan jag får skriva Bea manuellt. Knepigt o tröttsamt.

Ha en fin kväll!!!

 
luvcatz

luvcatz

20 juli 2014 21:48

Vemod <3 så härligt levande o känslosamt :)

Jo, jag reste runt hos mina barns värdfamiljer o hälsade på o ville tacka dem för att de tagit in dem i sina hem. Bägge mina ungar skickade jag ut som utbytesstudenter i åk 2 gymnasiet. Grabben hamnade i SA Barossa Valley o lärde sig göra vin till mors förtjusning o dottern hamnade i Sydney ett år, sen har jag haft studenter hemma när barna var ute, det funkar som et utbytesprogram för föräldrar med liksom. Rotary youth exchange... Tufft som ensamstående men jag gjorde det två år - yeeeih, min belöning är alla kontakter/familjer i fina länder som Brazilien, Amerika o Australien :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

20 juli 2014 22:14

MEN va roligt!!! :)
Du är inte dålig, du, tjejen...
Och va kul för dina barn, vilken upplevelse! Verkligen för livet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards