Alla inlägg under juli 2014

Av Beatrice F Wik - 6 juli 2014 13:24


Vet inte vad det blivit.

Har topprekord på bloggen för att vara så tidigt på dagen, man mäter fram till midnatt. Från midnatt igår har jag nästan 60 besökare och det brukar ligga på 30 drygt, vissa dagar går det upp till 50, men då räknar det alltså på 24 timmar.

Konstigt, men roligt. Välkommen till min blogg!


I övrigt ska jag snart iväg på lite arbete.

Uffe var i Karlstad igår, men jag var aldrig där. Har sett honom så många gånger, så jag är rätt nöjd nu. Gillar den yngre varianten bättre (hihi- så härligt att man kan välja). Min kväll blev också konstig igår, inte som jag planerat, men så är livet- det blir sällan som man tänker sig, men det brukar bli rätt bra ändå.


Nu har jag suttit och lyssnat på Annie Lööf. Hon är en rätt bra som talare hon med. Så klart. När man sitter och lyssnar på partiledarna inser man att nog finns det något gott i dem alla. Fast jag är inte så förtjust i Sverigedemokraterna. Har för många utländska vänner för att köpa det han säger, Åkesson. En av mina bästa väninnor är kurd. Underbar tjej- och vilken historia hon har att berätta. Hon har flytt från kriget, bott i Turkiet i tält- i 40 graders värme. Där har jag varit på semester flera gånger. Också i 40 graders värme, och hade jag inte tillbringat mina dagar på stranden hade jag nog avlidit av värmen. Tror man i alla fall. Fast hade det varit på riktigt och inte så här lite lull-lull med shopping på kvällarna och bad på dagarna hade jag säkert överlevt det med.

Bortskämd är man ibland- hualigen. Rätt pinsamt, faktiskt- jag blir så trött på alla bortskämda människor ibland, så det är inte sant. Jag blir trött på mig själv. Man är så kaxig ibland och tycker man varit med om så mycket som gjort en så stark sååå, men i själva verket är det inget annat än fjanterier.

Jaja, allt är relativt.


Dagens tänkvärda citat är ett av just Annie Lööf.

Jag tycker om det. Det är så klokt.


"Motsatsen till slit och släng är att göra mer av mindre resurser"


Av Beatrice F Wik - 4 juli 2014 21:34


Jag har haft saker för mig under de senaste dagarna, så jag har inte hunnit med min träning- förrän ikväll. Ett tag var jag helt ensam på gymmet, vilket jag tycker är ljuvligt skönt. Jag antar att det är lite udda tid att gå iväg och träna: en fredagkväll när det dessoutom är soligt ute, men jag är ju lite udda av mig och har inget alls emot att göra saker helt solo. Tvärtom försöker jag tajma in det så. Så försöker jag även när jag åker till köpcentrat... jag har mina tider då jag vet att köerna är korta. Haaaatar när det är trångt och mycket folk i affärerna!

Mina väninnor var iväg till Mariebergsskogen (och då har jag inga problem med folksamlingar) :-) och lyssnade på Stiftelsen igår, men jag bara vägrade att följa med... Jag gillar inte Stiftelsen. Däremot är "min stora" Uffe där i morgon (Putte i Parken) så jag får se om jag drar mig dit. Fast jag har sett honom rätt många gånger och är egentligen mer förtjust i gamla Uffe...

Tillbaka till min träning: Jag var ensam på gymmet ett tag, sedan kom ett gäng stora tjugoåriga killar in och började lyfta rejäla tyngder bredvid mig, lilla rultan, som stod där med mina pyttehantlar. Känns jättefjuttigt, men som min väninna sa då hon upplevt något dylikt: Hon har en dotter som är 20. Vi skulle med andra ord kunna vara Tyngdlyftarnas mammor. Och då kan man unna sig att vara lite rultig och stå där med pyttetyngder. Det är okej. =)

Av Beatrice F Wik - 1 juli 2014 23:02


Jag har sommarlov men har bokat upp de närmaste två veckorna på lite spännande saker, så jag är inte ledig- än. Jag tänker inte skriva så mycket om det mer än att det varit väldigt intressant idag och jag är glad att jag får göra det här.

Verkligen.

Nu ser vi på fotboll, jag och mina båda barn. Inte för att jag är särskilt intresserad, utan mest för att det är mysigt att bara sitta här, alla tre, utan tidspress på något vis, med stearinljus och bara kura i regnvädret.

Det gör mig verkligen ingenting alls att värmen låter vänta på sig, för jag är helt säker på att den kommer. Vi kommer att få mera sommar, snart. Det känner jag på mig. =)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards