Direktlänk till inlägg 1 augusti 2014

Tillfredsställelsen i att få skriva- eller HA SKRIVIT

Av Beatrice F Wik - 1 augusti 2014 16:00


Så gudomligt skönt att känna att man gjort något produktivt så här i semestertider. Jag klagar inte över själva semestertiden, men lite absinens får man efter den där... puh- nu-är-det-gjort,-nu-var-jag-riktigt-duktig-känslan. Tur förresten att den känslan finns, annars skulle man väl aldrig få något gjort. Bara gå omkring som en degklump dagarna i ända. Men det ligger något alldeles underbart i just det där att producera, eller att få det klart. Att ha producerat ska jag väl kanske säga. Men jag har rätt kul när jag skriver också, tack vare den här älskade bloggen har jag fått upp skrivarflytet, så mina noveller skriver sig nästan själva. Jag är ju som ni säkert redan vet amatörförfattare (jag ska bli författare när jag blir stoooor) :-) och brukar skriva några noveller per år som jag säljer till tidsskrifter- bara för att det är så himla roligt! (och så tjänar jag några tusenlappar vilket inte heller känns fel). Det ligger en sådan tjusning i att få öppna en tidskrift och läsa sina alster, även om jag skriver under pseudonym. Men jag vet själv. Jag vet att det är jag som skrivit novellen och jag vet att det finns människor som läser mina ord och det är en oerhörd tillfredsställelse för mig. 

Och puh... Nu är jag klar med en. Den första för den här sommaren. Nu är det bara att hålla tummarna för att den blir köpt, men det brukar inte vara några större problem. Peppar peppar.

 
 
Annie

Annie

2 augusti 2014 22:03

Åh vad spännande :-)
Visste inte att du är författare .. Vad roligt! ;-)
Vilka tidskrifter brukar du publicera i ? ;-)
Nu blir jag jätte nyfiken på dina noveller .. ;-)

Hur känns det nu`förresten? hoppas det känns lite bättre :-)

Kramar!<3

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

2 augusti 2014 23:35

Jag är ingen riktig författare utan skriver för att jag älskar det! Fast jag drömmer om att bli författare på riktigt. Ska bli det när jag blir pensionär. ;)
Hemmets Journal och Hemmets Veckotidning.

Neej, Annie, jag vet inte vad jag hamnat i för grubblarspiral. Jag är inte alls på topp. Skittöligt. Jag vill ha tillbaka min spirande livsglädje!!! NU!!! Men hur får man det? :/

Kram på dig min söta vän

 
Annie

Annie

2 augusti 2014 23:48

Du skriver säkert jätte bra ;-) Skulle va kul att läsa nåt du skrivit :-) Drömmar är viktiga och dem kan ju slå in också! ;-)

Vad jobbigt. Är det nåt som hänt eller kom det bara med att du vart sjuk? Kanske ta powerwalks? ;-) Det kan hjälpa mig ibland när jag känner mig låg :-) Men det beror ju på vad det gäller förstås ..

Hoppas livsglädjen kommer tillbaka snart för dig. Du är värd det bästa, bara så du vet det!<3

Kram på dig fina du!

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

3 augusti 2014 00:49

Tack för det. :) Jag kan lägga ut någon nån gång.

Ja, det började med att jag blev sjuk. När jag blir sjuk blir jag alltid låg, även i tankarna. Sedan släppte det bara inte. Jag grubblar o grubblar, är lättirriterad o surare än vanligt. Men det går väl över nån gång.

Livet är upp och ner, bara att acceptera.

Försöker med PW, varit ute idag på en tur längs en sjö.

Tack snälla. :)

Hoppas du sover gott i natt.

Varm kram

 
luvcatz

luvcatz

3 augusti 2014 21:36

Vore härligt att läsa nåt du skrivit. Jag kan rekommendera Paasilinnas "kollektivt självmord" om du inte läst något av honom än :)

http://www.luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

3 augusti 2014 22:52

Jag ska lägga ut nåt nån gång. Jag skriver ju under preudonym så jag är inte så bekväm än med att öppna mig så, det jag skriver är taget ur mitt eget liv.

Nej, inte läst honom men jag ska försöka leta upp honom. Jag litar på ditt omdöme. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards