Direktlänk till inlägg 6 augusti 2014

Sommarens sista suck

Av Beatrice F Wik - 6 augusti 2014 23:32


Jag tycker inte om den här tiden. Sista vemodiga semesterveckan. Bara jag kommer till jobbet och träffar alla goa kollegor vet jag att allt kommer kännas bra igen; vi sitter alla i samma sits, semestern är över och nu väntar ett nytt läsår, som vi kan göra vad vi vill av. Får upp ett citat som en vän brukar säga: "Det kommer bli alldeles magiskt." :-) Kanske att ta i lite, men man får intala sig så gott man kan att allt ska bli bra. Ett skinande vitt ark ligger framför oss, Hösten är mysig med alla fina färger, klar luft och nystart och augusti är nystart, en chans att börja om på nytt, göra rätt av det som blev fel under förra läsåret. (Fast man kommer ju göra tusen nya fel, naturligtvis, fel man inte ens ens tänkt på varit möjliga att göra.)

Ja, det är inte lätt att vara människa. Med fel och brister. Vore skönt att vara gudomlig och bara göra allt rätt hela tiden, det finns ju de som i princip tror att de är det. Gudomliga alltså. Präktiga, felfria människor. Människor som tar sig friheten att tala om för andra människor hur de ska göra och vara.

Det blir säkert bra. Men jag kan inte rå för att jag känner vemod. Sorgsenhet. Som jag längtat efter den här ljuva sommaren. Och ljuv var den. Ljuv med ljumma kvällar och lata dagar, tid att komma ikapp, tid att umgås.

 Men alldeles för snabbt gick den. Lite sorgligt.

 
 
Annie

Annie

7 augusti 2014 08:55

Hej vännen :-)

Kul att se dig i rampljuset ;-)Förstår vad du menar ..
Man ser så fram emot sommaren och dess härliga tid, sen så går tiden så fort. Och vips är det höst .. :-)

Jag tror också det, sen när du träffar dina kollegor och studenterna igen, så går det säkert jätte bra <3

Kan tänka mig att du är en toppen-lärare ;-)<3

Njut av veckan och stora kramar!<3

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

7 augusti 2014 19:52

Å vad glad du gör mig! =)

Ja, det kommer att bli kul. Det är bara det att det är sorgligt att den här underbara tiden är slut, sommaren... ;(

Haha, javisst... Jag är en toppenlärare! Det måste man ju tro själv i alla fall. En toppenlärare med fel o brister, precis som alla andra mänskliga varelser :)

Kraaamar i massor till min fina vän

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards