Alla inlägg den 10 augusti 2014

Av Beatrice F Wik - 10 augusti 2014 18:51


Jag talade med en annan kvinna härom dagen, en kvinna som är ganska exakt i min livssituation: mamma till två stora barn- och skild. Ibland undrar jag om det bara är kvinnor i samma sits som förstår en?


Jag har många fina vänner omkring mig, som i all välmening- de är jättesöta, försöker få mig allierad på något vis. De menar på att lyckan finns i ett stadgat förhållande med en man. (Och menar att "den och den är nog bra för dig- han skulle göra dig lycklig"). Och jag är helt säker på det, jag med.

Det är bara det att i den sits jag är nu mår jag hemskt gott. Jag har mina två barn, så jag har inte bråttom att skaffa familj- IGEN. Jag har allt mitt på det torra, liksom. Det var så härligt när jag pratade med den här andra kvinnan och hon uttalade ganska exakt de här orden. (Så skönt att höra att man inte är knäpp på något vis. Samhällsfrånvänd- för ur ekonomisk synvinkel har samhället bestämt att man ska leva som gift eller åtminstone bo ihop- då blir allt mycket billigare. Och det vore ju inte helt fel, förvisso. För dyrt är det att leva!)


Men för min del... jag har inte så bråttom, liksom. Ja mår jättebra och kan inte påstå att jag lever helt isolerad från män som en katolsk präst.


Så... luuugn och fin, alla vänner!!! Var tid har sitt. :-)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards