Direktlänk till inlägg 10 augusti 2014

Luuuugn och fin :) Var tid har sitt.

Av Beatrice F Wik - 10 augusti 2014 18:51


Jag talade med en annan kvinna härom dagen, en kvinna som är ganska exakt i min livssituation: mamma till två stora barn- och skild. Ibland undrar jag om det bara är kvinnor i samma sits som förstår en?


Jag har många fina vänner omkring mig, som i all välmening- de är jättesöta, försöker få mig allierad på något vis. De menar på att lyckan finns i ett stadgat förhållande med en man. (Och menar att "den och den är nog bra för dig- han skulle göra dig lycklig"). Och jag är helt säker på det, jag med.

Det är bara det att i den sits jag är nu mår jag hemskt gott. Jag har mina två barn, så jag har inte bråttom att skaffa familj- IGEN. Jag har allt mitt på det torra, liksom. Det var så härligt när jag pratade med den här andra kvinnan och hon uttalade ganska exakt de här orden. (Så skönt att höra att man inte är knäpp på något vis. Samhällsfrånvänd- för ur ekonomisk synvinkel har samhället bestämt att man ska leva som gift eller åtminstone bo ihop- då blir allt mycket billigare. Och det vore ju inte helt fel, förvisso. För dyrt är det att leva!)


Men för min del... jag har inte så bråttom, liksom. Ja mår jättebra och kan inte påstå att jag lever helt isolerad från män som en katolsk präst.


Så... luuugn och fin, alla vänner!!! Var tid har sitt. :-)

 
 
Ingen bild

Lilla MY

10 augusti 2014 21:25

Gud vad härligt att läsa. Jag känner igen mig så tydligt i det du skriver. Folk tror att man bara letar och letar med ljus och lykta efter en ny äkta man och bara vill bli omgift. Jag tycker också det är så med många män dom tar för givet att det är fritt fram bara för att man är skild. Lite allmän egendom. Kram lilla MY

Beatrice F Wik

10 augusti 2014 22:00

Hihi, ja, du ser... vi är riktigt många!!! El iaf några stycken.

Jaa, det där med allmän egendom känner jag definitivt igen. Å jag som hatar att va otrevlig, vem gör inte det?
Men jag har lärt mig att man till slut måste markera och va övertydlig, annars fattar de ju inte. =)

kram på dig o tack för att du läser! :)

 
Annie

Annie

10 augusti 2014 22:01

Ha inte bråttom ;-)Huvudsaken är väl att man trivs med sitt liv och mår bra, tycker jag! ;-)
Det som är "rätt" för en person, kanske inte är "rätt" för en annan ...
Vi är ju alla olika och tur är väl det ;-)

Låter bra att du mår gott Bea! :-) Det är viktigast ;-)
Du är absolut inte knäpp! :-)

Varma kramar!<3


http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

10 augusti 2014 22:27

Hej vännen!

Nej, precis... vi är alla olika o lyckan ser ju olika ut för olika människor. Men jag vet att alla mina vänner menar så väl.

Jag tycker att det är roligt att höra att du mår bra också. Fina Annie, kämpen! Du är så duktig! :)

kram på dig med

 
luvcatz

luvcatz

10 augusti 2014 23:08

Bra där :) Håller med till 100%

There´s plenty of fish in da sea to play with ;) - njut av din tid som är nu, var sak har som sagt sin egen tid kraaam

http://www.luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

10 augusti 2014 23:18

Ojojoj, vad härligt, jag är VERKLIGEN inte ensam om dessa tankar :)

kraaaam fina luvcatz

 
luvcatz

luvcatz

11 augusti 2014 21:57

Ja men häller med dina ord, det finns de som verkligen väcker känslor i en ;)

Tror aldrig du varit patetisk även om nån försökt pränta in det i dig - män tenderar säga det för att utöva härskarteknik :/

http://www.luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

11 augusti 2014 22:30

Ja vissa verkligen den konsten. Usch, hatar det. Det är en riktigt läskig egenskap. Men det beror ju på osäkerhet många ggr, de är svartsjuka o bara rädda att förlora just den människa de istället föser iväg ifrån sig gnm att utöva denna vidriga härskarteknik. ;(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards