Alla inlägg den 20 augusti 2014

Av Beatrice F Wik - 20 augusti 2014 04:40


Tjugo i fem säger jag God Morgon till världen.

Jag är kvällsmänniska, går sällan till sängs före midnatt. Stendöd när jag ska upp halv sju, men det går an, bara jag fått fötterna ur sängen.

Jag förstår mig inte på människor som går till sängs vid tio- halv elva. Jag gjorde det igår kväll, så "ska" man ju göra, det är duktigt att vara kvällstrött och morgonpigg. (Min kropp har dock inte lyssnat på denna moralpredikan.)

Men vad händer då?

Jag vaknar halv fem på morgonen- redo att börja dagen och det är tre timmar kvar till jag ska åka till jobbet.


Så jag funderar på hur jag klokast ska utnyttja den här tiden, kan ju inte ligga och bara stirra i taket i flera timmar. Känner för att ta en morgonpromenad, men det är lite mörkt. Städa så man får undan lite och frigör tid till helgen kanske?

Låter vettigast.

Mycket redig husfru idag, det är inte var dag. Mina barn är inte vana att ha en mamma som kvittrar upp och bakar hembakt bröd till frukost. Önskar att man varit en sådan typ, men det är knappt så jag hör väckarklockan när den ringer, jag är ett lik vanligtvis på morgonen, det är min vanliga rythm.


Med förhoppning om en fin, alldeles vanlig onsdag!

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards