Alla inlägg under augusti 2014

Av Beatrice F Wik - 1 augusti 2014 16:00


Så gudomligt skönt att känna att man gjort något produktivt så här i semestertider. Jag klagar inte över själva semestertiden, men lite absinens får man efter den där... puh- nu-är-det-gjort,-nu-var-jag-riktigt-duktig-känslan. Tur förresten att den känslan finns, annars skulle man väl aldrig få något gjort. Bara gå omkring som en degklump dagarna i ända. Men det ligger något alldeles underbart i just det där att producera, eller att få det klart. Att ha producerat ska jag väl kanske säga. Men jag har rätt kul när jag skriver också, tack vare den här älskade bloggen har jag fått upp skrivarflytet, så mina noveller skriver sig nästan själva. Jag är ju som ni säkert redan vet amatörförfattare (jag ska bli författare när jag blir stoooor) :-) och brukar skriva några noveller per år som jag säljer till tidsskrifter- bara för att det är så himla roligt! (och så tjänar jag några tusenlappar vilket inte heller känns fel). Det ligger en sådan tjusning i att få öppna en tidskrift och läsa sina alster, även om jag skriver under pseudonym. Men jag vet själv. Jag vet att det är jag som skrivit novellen och jag vet att det finns människor som läser mina ord och det är en oerhörd tillfredsställelse för mig. 

Och puh... Nu är jag klar med en. Den första för den här sommaren. Nu är det bara att hålla tummarna för att den blir köpt, men det brukar inte vara några större problem. Peppar peppar.

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards