Direktlänk till inlägg 2 september 2014

Jag som bestämmer- eller?

Av Beatrice F Wik - 2 september 2014 22:29


Trist det är när man beter sig så här. Som jag gör. Hihi, nu talar jag som om det var någon annan som satt i min kropp och beordrade mig att bete mig på ett visst sätt- så är det ju faktiskt inte. Det är jag som gör allt, jag som beter mig.

Jag läste ett ordspråk någonstans, ungefär så här: "Först när du inser att det är du själv som är ansvarig för dina handlingar och val i livet, du och ingen annan; det finns ingen att luta sig mot eller skylla på när något går snett, och det är du som gör dig själv lycklig- då börjar den verkliga resan".

Jag tycker det var otroligt bra sagt. "Det är hans fel att jag inte är lycklig. Han är inte snäll mot mig".

Så är det inte. Han kanske inte är snäll mot dig (det kan jag inte säga något emot), men sedan är valet ditt. Så jag kan inte påstå att det är någon annans fel om jag blir olycklig. Det är helt och hållet mitt ansvar.

Men just idag och igår... ååå... jag har bara varit allmänt lat och käkat bara skitmat. Jag får skylla på att måndagar och tisdagar är påställda rent arbetsmässigt, så är jag i alla fall lite frikänd. :/  Man kan ju inte göra precis allt samtidigt.


Så har man, på tal om ingenting, förvandlats till en grinig medelålders tant.

En tant som alldeles glömt bort hur det var.

Jag bor nära Karlstad Uni och inte långt från mitt hem finns ett Campus så jag kan inte undgå att veta att det varit nollning nu i dagarna. Och just ikväll var det party, mötte massor av overallsklädda ungdomar på min kvällspromenad. Jag har verkligen inget emot studenterna som festar, var själv en vild studentska en gång i tiden och är de universitetsstudenter (jag har fördomar- jag vet) är de rätt hyfsade. Sällan av den kriminella, knarksnortande sorten, de klarar nämligen inte så länge av att vara just studenter om de inte är någorlunda skötsamma.

Men ikväll belv jag riktigt grinig. En overallsklädd ung kvinna satte sig och kissade på en gräsmatta mitt i bostadsområdet, blä!!! Hon for upp när jag kom och dolde sig med en luva, men det såg så illa ut, så jäkla sunkigt.

Diss för kissande studenter mitt i bostadsområden! :/ Skärpning ungdomar! Stil och fason vill vi ha!


Sov gott, bloggvärlden!

 
 
Annie

Annie

3 september 2014 20:58

Förstår att du reagerade, jag hade också blivit grinig.
Ja nu är jag ju själv student ;-) Men jag skulle inte göra sådär-jag lovar! ;-)

Visserligen pluggar ju jag på distans, men det passar mig bra. Pluggar ju till högskoleprovet oxå, så då är det bekvämt med distans-studier :-)

Inte är du en grinig tant heller! Långt ifrån ;-)<3
Du kommer igen snart igen vännen :-)

Massa kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

3 september 2014 23:28

Hihi, vilken tur =)

Roligt att du börjat plugga, det där kommer du att greja galant! Det är ju DU!

Kram på sig vännen min

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards