Alla inlägg den 11 september 2014

Av Beatrice F Wik - 11 september 2014 23:38


Jag fann ett så härligt citat idag (jag är citatfascist) även om jag tyvärr inte tror att det stämmer.

Djärvhet har nog inte så mycket med föräldrars förälskelse att göra.

Men dessa "väldiga, farliga makter" är fascinerande


"Barn till mycket förälskade föräldrar

får en djärvhet inför livet som en tråkmåns

avlad halvt i sömnen inte känner till.

Livets väldiga, farliga makter

har stått vakt kring deras vagga."


Karin Blixen

Av Beatrice F Wik - 11 september 2014 17:22


Jag vill ha positiv energi- och det NU!!! Jag är genomförkyld, likblek, smått illamående och allt känns bara trögt. En tröst mitt i allt är att prata med en fin väninna- som känner likadant. "Varför är det så jobbigt och svårt ibland?"

Förvisso trist att hon också känner så just nu, men det är så skönt att umgås med folk som bara är ärliga och säger som det är. Ingen fasad, inga spelade leenden. Bara sanningen.

Som erkänner att livet inte är en dans på rosor alltid, men vi krigar på ändå.

Sådana typer känner jag gemenskap med, jag har svårt att förstå männsikor som alltid mår toppen. Eller låtsas det.


11 september är det också. Inget roligt datum, det heller.

Bara att konstatera: Idag är ingen bra dag. Då kan det bara bli bättre- får vi hoppas.

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards