Alla inlägg den 14 september 2014

Av Beatrice F Wik - 14 september 2014 15:27


Idag är en stor och spännande dag!

Vad jag tror händer och då syftar jag inte enbart på siffrora utan jag känner det helt enkelt på mig, är att vi får maktskifte idag. De röda vinner. Jag måste säga att även om jag inte är sosse gillar jag Löfven som person. Sossarnas bäste ledare på många år, tycker jag. Han känns trygg på något vis.

Jag är helt inne i det här med valet, sitter framför TV:n nu, har ännu inte varit iväg och lagt min röst.

Men snart... åker min son och jag högtidligt iväg.

Och ger min röst till Göran Hägglund så klart, det är ju kristdemokraterna som står för den allra bästa politiken!

Jag lyssnade just på honom. Han är en rolig person, säger de som känner honom. Jag har faktiskt varit på samma fest som Hägglund, var med på landstingsdagarna i Jönköping för fyra år sedan.

Och jag stod alldeles bredvid Hägglund vid ett tillfälle, när vi skulle åka hem, vi stod där med väskorna. Jag grämer mig över att jag inte sa någonting till honom, hade varit roligt att ha pratat med honom. Men vad skulle man säga?: "Tjena Hägglund, jaså du ska också åka hem, ser jag... Det ska jag med." Han var kort, minns jag i alla fall. Bara någon decimeter längre än jag. Och jag är liten, jag. Liten och rund.

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards