Alla inlägg den 16 november 2014

Av Beatrice F Wik - 16 november 2014 21:38


Söndagar består alltid i olika hög grad för mig, av jobb.

Man kan ju fråga sig vad sjutton jag sysslar med då?

I mitt yrke är det så att man hela tiden måste ligga steget före, jag kan inte komma tomhänt och oplanerad när veckan börjar, det skulle inte funka.

Så jag gör som jag alltid har gjort: Förbereder mig på söndagen. Just den här söndagen har varit en sådan söndag då det varit mycket. Jag tänker inte på det själv, utan förstår det när min son säger. "Mamma, är du på dåligt humör idag?" och jag svarar: "Nej, absolut inte. Jag är bara stressad."

När jag är stressad blir jag tyst och sammanbiten i samspelet med barnen. Känns inte bra, men så är det ibland.

Jag är inte klar än, så jag vet egentligen inte vad jag gör här ute på bloggen. Bara tramsar, behövde fem minuters paus, antar jag. Nu fortsätter jag lite till, sedan ska jag försöka ta fram den mysiga kvällskänslan. Puh... måste varva ner. Annars blir det en sen kväll vad gäller min sömn.

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards