Alla inlägg den 21 november 2014

Av Beatrice F Wik - 21 november 2014 23:00


En tuff vecka är slut och nu väntar helg och vila.

Hualigen, vad skönt att november snart är över!

Jag är så årstidsbunden, eller hur ska man uttrycka sig. Mörkret tynger mig. Mig och många andra, jag tror de flesta av oss här uppe i kalla norr är tämligen slitna nu.

Jag hämtar värme och kraft hos mina vänner. Mina fina trofasta vänner.

En kär väninna och jag beklagade oss just över livets alla svårigheter. Det var det ena efter det andra. Tills jag föll i gapskratt och hon konstaterade att: "Det är alldeles för många soppor just nu" =)

Yes, det är det. På tok för många soppor. 

Men just i denna stund känner jag mig bara trygg. Jag har en känsla av att vad som än händer, kommer jag att klara det. Det också. Hon, väninnan, med. Vi är båda ärrade och sargade och har långtifrån gått på en rät solskensstig genom livet. Börjar så sakteligen bli gamla och skrynkliga vid det här laget, men vi har varit med förr och vet att vi alltid reder oss till slut.

Vi tar oss alltid vidare, hur det än är.

  

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards