Alla inlägg den 22 november 2014

Av Beatrice F Wik - 22 november 2014 18:39


Människor är intressanta varelser. Det är så intressant att prata med olika människor och se hur otroligt olika vi är. Spännande att vi är det, det vore fruktansvärt trist om vi alla vore stöpta i samma form. Det gäller att lära känna sig själv... inse vad det är som får en att må bra respektive dåligt. Mycket kan man inte komma undan- mindre bra saker händer hela tiden utan att vi kan göra något alls åt det. Bara att försöka släppa taget.

Och beträffande mycket har vi helt enkelt inget val; vi måste igenom det.

Men beträffande det man själv kan styra gäller det bara att vara lyhörd och försöka ta så mycket hänsyn till sig själv som någonsin är möjligt.

I just det liv jag lever finner jag vila i att bara få kliva undan ett tag. Gå och skrota, vara totalt ineffektiv, utan tidspress och helst ensam. Funderar på om jag håller på att bli eremit? Men det är sådan just jag är, alla är inte likadana och det hela ändrar sig nog med tiden. När barnen är utflugna kommer en annan tid, med all sannolikhet också med en större längtan efter social samvaro.

Jag börjar redan längta efter julledigheten. Inte då själva rushen, utan den där ljuva stillheten som infinner sig på juldagen. Tystnaden. Dagen då allt plötsligt stannar upp och det känns som om klockan står stilla, inte mycket händer alls.

Men fram till dess måste jag orka, mörkret, kylan och en del stress; jag måste hänga i.

Det ska gå, det är samtidigt kul att det händer saker... men i mitt liv består just nu vilan av tystnad.

Stillhet och bara lugn.


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards