Direktlänk till inlägg 23 november 2014

Otroligt betydelsefulla

Av Beatrice F Wik - 23 november 2014 17:34


Det var egentligen inget konstigt med det. Min väninna frågade tidigare vad jag gjort idag, och jag svarade: "Jag har varit med min pappa. Han har varit här."

"Vad jag önskar att jag fick träffa min pappa" svarade hon. "Men det kommer jag aldrig mer få, han är borta"


Och det slog mig plötsligt att man kanske borde stanna upp emellanåt, tänka till lite. Vi hetsar och jagar, tid och pengar. Livet rullar på medan vi stressar runt utan att egentligen reflektera över vad som verkligen betyder något. Jag är så tacksam över att jag har mina föräldrar i livet! Det är inte alla i min ålder som har det och de kommer inte att leva för evigt. Jag vet ju det, så väl... men det är inget jag går omkring och tänker på jämt och ständigt.

Men just idag stannade jag bara upp. Jag måste verkligen ta vara på den tid jag har med dem som gjort mig till den jag är.


Mina otroligt betydelsefulla och högt älskade föräldrar.


(Jobbiga jag... nu sitter jag här och gråter, fast jag egentligen borde ta mig till affären, men ser ut som en fisk... inte rolig... "Bea, du har alldeles för mycket känslor"- det har jag fått höra många gånger, i synnerhet av män, som i det närmaste kan bli besvärade av känslostormar (Men sluta grina, kvinna, och gå och gör något vettigt!) =)
Ja, så är det. Jag är en känslomänniska, vilket kan göra mitt liv komplicerat ibland. Men världen behöver oss känslomänniskor, det kan vara kallt därute. Likväl som det nog skulle bli alldeles för sjåpigt om alla vore som vi.=)

Som vanligt är det tur att vi människor är olika!)


 
 
Annie

Annie

23 november 2014 18:52

Jag tycker att det är en oerhört fin egenskap att kunna visa känslor! Det är styrka att vara känslosam ;-)

Jag är likadan vännen, kan också ha mina gråt stunder ..
Ja det har du helt rätt i .. man borde stanna upp och tänka efter!
Jag har också mina föräldrar i livet :-)

Kram på dig, du underbara kvinna!<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

23 november 2014 19:10

Vad glad jag blev av att du tycker så! :)
Lite jobbigt ibland, men man är ju som man är...
Gott att höra att du har båda dina föräldrar i livet. Ta vara på tiden med dem!

Stor kram, goa vän

 
luvcatz

luvcatz

23 november 2014 20:00

Fint skrivet, jag har mina goa föräldrar kvar o tänker ofta som du beskriver. Försöker vara närvarande o umgås med dem ofta :)

Sv: jag vinner inte alls ofta, har aldirg gjort, men nu peppar, peppar har jag vunnit några tävlingar på bloggar - jättekul faktiskt, det piggar upp i mörkret....
Kram på dig o ha en fin söndag - o plugga/jobba inte ihjäl dig :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

23 november 2014 20:21

Härligt, vännen!
Ja, passa på att ta vara på tiden!

Verkligen kul för dig!

Hahah, nej jag ska försöka!!! =)
kram kram

 
Ingen bild

sara

23 november 2014 21:56

Jag blir tårögd jag me när jag läser. Det gäller verkligen och ta vara på dom man älskar man vet inte när det är för sent :(helt klart behöver den kalla världen männskor som dig bea !!!!! kram<3<3

Beatrice F Wik

24 november 2014 17:24

Tack!
vad fint skrivet av dig! =)
Kram

 
Ingen bild

Din far Lennart

23 december 2014 08:44

Det gläder en gammal man...

Beatrice F Wik

23 december 2014 22:13

Kul att man kan glädja sin gamle far! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards