Direktlänk till inlägg 25 november 2014

Mysterium

Av Beatrice F Wik - 25 november 2014 19:08


Läskigt.

Blev stående och bara stirrade rakt framför mig i hallen i morse. Vi har inget fönster i hallen och stressad som jag var brydde jag mig inte om att tända lampan i morgondunklet när jag hastade iväg.

Men så såg jag någonting mycket underligt: Vår hall är långsmal och mellan de två väggarna satt som ett staket som blänkte till.

WTF? Spökar det, eller?

Tvungen att tända ljuset och där satt vår fina hallspegel i princip fastnaglad mellan väggarna, istället för att som vanligt hänga på väggen. Golvet var fullt av sprucket glas i alla de storlekar och jag kunde inte annat än bara stå och glo- trots att min kollega väntade på mig, jäktad på väg till jobbet.

Mysterium ett: Hur hade den fallit ner?

Och mysterium två?: Varför hade jag inte vaknat, smällen måste ha varit enorm, då spegeln är stor?


Jag har sovit ensam i natt och uppenbarligen gjort det rätt tungt.

Jag är verkligen typen som kan sova med en bergsprängare bredvid mig... min dotter med pojkvän brukar förundras över att jag inte hör väckarklockan på lååång tid, trots att den skräller på högsta volym precis vid sängen.

Helt otroligt...

Jättejobbigt eftersom jag till skillnad från majoriteten vuxna människor inte är utrustad med någon biologisk klocka som väcker mig på morgnarna. Jag kan verkligen sova som en stock, stänga av klockan i sömnen och vakna av att kollegan ringer och frågar var jag är. Vi är ute i god tid och jag kan konsten att bara slänga på mig kläderna, borsta tänderna och sticka, så vi hinner i tid i alla fall till jobbet. Mina barn sköter sig oftast själva men katterna lämnar jag aldrig utan frukost.


Och dagens bästa: Jag kom matt hem från jobbet och hade räknat med den del städning av hallen- men kommer istället in i en tjusigt uppstädad hall. Jag kan bara säga att min son är HELT UNDERBAR!!!

 
 
luvcatz

luvcatz

25 november 2014 22:42

ouch, varför skulle oönskade andar ta sönder din spegel :/

Härlig son du har iaf - jättekram till honom :)

Sv, haha, ja man blir aldrig äldre än man känner sig, vore bara najs å få frukost på sängen var dag som på en födelsedag :))

Ta det lugnt o va rädd om dig, kraaaam :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

25 november 2014 23:46


Ja, det hela känns jätteolustigt... Just när det var en spegel också.
Men det måste ha varit att den helt enkelt bara for ner, jag får inte tro något annat!!!

Särskilt jag som tror på övernaturliga ting, jag vill bara ha GOTT här, o jag förstår inte varför jag skulle dra till mig ilska heller. Nej- den tanken förkastar jag. Spegeln föll helt enkelt bara ner. :)

Ja, min son är helt fantastisk, ska krama honom! :)

Hihi, rätt: Man är inte äldre än man gör sig. (Fast erfarenheten o tryggheten vill jag inte va utan...)

Kram på dig, fina.

 
Annie

Annie

26 november 2014 18:32

Underbart gjort av din son! måste varit härligt att se det när du kom hem, att det var städat och fixat :)
Men vad läskigt ..

Nu har vi en sak till gemensamt, jag sover också tungt speciellt på morgonen det kan vara värsta oljudet ute på gårrn och jag sover ändå haha ;)
Pratar (skriver) visst som en lantis också ;)

Hoppas du haft en fin dag :)

Kram<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

26 november 2014 19:22

Hihi =) Helt ok att prata (skriva) som en lantis, jag är också lantis :), värmlänning.

Fast jag tycker Stokholmska är en fin dialekt, ni låter lite mer sofistikerade än vi bönner här i Värmlandsskogarna gör, Karlstadsmålet som jag pratar låter lite dumsnällt, hahah =)

Ja, vi har en del gemensamt, du å jag!
Och ja... min son är en jättefin grabb!!!

Hoppas din dag varit fin med!

Kram

 
Ingen bild

sara

30 november 2014 00:44

Fy faeen så läskigt ! poltergeist eller vad heter det ? kram

Beatrice F Wik

30 november 2014 16:49

Nej, säg inte så!!!

Det var nog bara så att spegeln hängde löst... Måste ha varit så!

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards