Direktlänk till inlägg 26 december 2014

Människor behöver bli mera mänskliga

Av Beatrice F Wik - 26 december 2014 16:37


Lugnet behövs verkligen. Vad sköna de här dagarna är... så långt ifrån resterande del av året, då det far på i jättefart.

Jag var på midnattsmässa under julnatten, fick nattvard av biskopen själv. Det var så otroligt stämningsfyllt, jag är en av dem som bara känner värme och lugn så fort jag kommer in i en kyrka.

Och biskopen sa så mycket klokt. "Människor behöver bli mera mänskliga" till exempel.

Det där gillar jag. Och jag älskar mänskliga människor. Kalla präktiga robotar- vem vill ha sådana runt sig?

En del som ligger i det här mänskliga är att ta hand om varandra. Jag är ruskigt trött på självgoda egon som bara ser till sig själva och sitt eget bästa, som skor sig på andras vänlighet- istället för att ge tillbaka. Mycket underliga typer, man slutar ju naturligtvis ge av sig själv till den typen av människor, så de vinner ju ingenting alls i längden.

En annan del av att vara mänsklig är att inse att vi alla har brister. det finns med andra ord ingen anledning att förställa sig och låtsas vara perfekt. (Hehe... en av de saker jag tjatar ihjäl mig om i min blogg just nu, men jag blir bara så trött när jag sitter och slökollar bloggar... går in med förhoppning om lite intressant läsning... och så får man bara titta på en vacker fasad, IGEN, ZZzzZZ, det är liksom allt som beskrivs).

Fast det finns många bra bloggar med. Två av dem jag alltid följer har jag som länkar. =)

 
 
luvcatz

luvcatz

28 december 2014 02:31

Hej finaste du :)

Jag har praktiserat på att vara mänsklig under julen :)
Fina möten me varma människor o bara softat , hoppas du med fått ro o förhoppningsvis samlat energi för ett toppenår som snart kommer :)

Kram från miss insomnia :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

28 december 2014 22:43

Åhhh, va du är go miss insomnia! =)
Jag gillar dig!

Så härligt att läsa!!!

Kram på dig fina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards