Direktlänk till inlägg 30 december 2014

Jag har återfått en vän

Av Beatrice F Wik - 30 december 2014 13:20


Så fascinerande hur människors vägar möts och skiljs- och sedan kan mötas igen.

Sommaren för 17 och ett halvt år sedan var jag och min då blivande make på mödravårdcentralen på Gripen i Karlstad. Vi var på en träff för blivande föräldrar, såg en film om förlossningar tillsammans. VI skulle bli mor och far under den kommande hösten och det hela var naturligtvis ett stort äventyr... Vi var lyckliga.

Jag lade märke till en annan ung kvinna, vet inte varför jag la märke till henne, hon var blond och mycket söt och vi började småprata. Det visade sig att hon och jag bodde i samma stadsdel, Herrhagen, och hon väntade sin förstfödda bara några veckor efter mig. Kvinnan och jag bytte nummer och beslutade oss för att ses.

Det gjorde vi. Vi fick en var sin dotter och vi umgicks mycket, våra familjer. Tre år senare blev jag gravid med min son- och helt otroligt, bara några veckor efter att jag fött min grabb, födde den här kvinnan också en son. Också nu umgicks vi mycket, våra familjer... men sedan blev det som det kan bli. vår vänskap rann ut i sanden, vi hade fullt upp av jobb, släktingar, grannar, barn, aktiviteter... allt- och vi förlorade kontakten.


Men nu: En hel massa år senare stötte jag på den här kvinnan igen. Vi pratade, och det visade sig att åter igen liknade mitt liv och hennes varandra. Hon hade skiljt sig och lever nu ensam med sina två barn, som ju är exakt lika gamla som mina.

Vi bestämde att vi bara måste ses igen, och det har vi gjort nu. Jag har varit hos henne nu på förmiddagen, och det kändes när jag träffade den här kvinnan, som om tiden stått still. Alla dessa år som hon levt sitt liv och sin vardag- och jag min. Men vi kände fortfarande samma gemenskap- och jag har återfått en vän.

Så lustigt det kan bli.

 
 
Annie

Annie

31 december 2014 13:55

Vad härligt det låter vännen-att återse en vän efter så många år, vad kul! Och att ni levt så lika liv ;)

Kom inte ihåg om jag har önskat dig ett gott nytt år, i såna fall gör jag det igen ;) Hoppas du får en fin kväll och ett riktigt Gott Nytt år! ****

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

31 december 2014 14:50

Ja, visst är det lustigt! Jag känner verkligen igen mig i allt det hon säger om livet med tonåringar, svek, ja det mesta. Fascinerande.

Nej, du har inte hunnit önska mig gott nytt år (lika vimsiga tror jag, du å jag) =) men jag säger: Detsamma fina Annie!!!
2015 gör vi till ett toppenår! :)

Kram

 
luvcatz

luvcatz

1 januari 2015 01:05

The circle Of life, som Elton skulle ha sagt :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

1 januari 2015 01:07

Exakt... Häftigt, lustigt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards